تاریخ: 12:57 :: 2023/11/27
سرلشکر باقری: ساخت «دیلمان» یک شاهکار در تاریخ نیروی دریایی است

سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به ویژگی‌های الحاق ناو شکن دیلمان گفت: الحاق ناوشکن دیلمان پیرو مأموریت بزرگ نیروی دریایی در انجام گشت راهبردی در دور کره زمین است.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در آیین الحاق ناوشکن بومی «دیلمان» در منطقه چهارم ناوگان شمال در بندر انزلی اظهار کرد: الحاق ناو شکن دیلمان پیرو مأموریت بزرگ نیروی دریایی در انجام گشت راهبردی در دور کره زمین صورت می‌گیرد.

سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش یک اتفاق تاریخی بود

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد جهان، گفت: سفر ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در کل جهان یک اتفاق تاریخی برای کشور و نیروهای مسلح بود؛ زیرا استکبار تصور تحقق آن توسط ایران اسلامی را نداشت ولی این امر به دست توانمند جوانان این مرز و بوم محقق شد.

رئیس ستاد کل نیروی مسلح، با تأکید بر لزوم توجه به خودکفایی و تکیه بر توان دانشمندان در ساخت انواع تجهیزات نظامی در کشور، ادامه داد: نیروی دریایی با حضور در آب‌های آزاد و بین‌المللی و آن سفر تاریخی به دور جهان و همچنین با ساخت ناوشکن دیلمان نشان داد در دوران تحریم هم می‌توان با تکیه به توان داخلی به موفقیت‌های بی‌شماری رسید.

دیلمان چیزی از ناوکشن‌های مطرح جهان کم ندارد

باقری با اشاره به الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان نظامی نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: این ناوشکن جزو پیشرفته‌ترین ناوشکن‌های نیروی دریایی بوده و چیزی از ناوشکن‌های مطرح جهان کم ندارد که به دست توانمند متخصصان نیروی دریایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است.

ساخت دیلمان یک شاهکار در تاریخ نیروی دریایی است

وی با بیان اینکه ناوشکن دیلمان ارسال کننده پیام صلح و دوستی به تمامی همسایگان جمهوری اسلامی به ویژه کشورهای حاشیه خزر است، تصریح کرد: دریای خزر دریای صلح دوستی بوده و ایران اسلامی با تمامی کشورهای حاشیه خزر روابط دوستی و نظامی خوبی دارد، لذا نیروی دریایی ارتش امروز بار دیگر پیام صلح و دوستی با ساخت این ناوشکن که یک شاهکار بزرگ در تاریخ نیروی دریایی بوده، به این کشورها اعلام می‌کند.

به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، ناوشکن دیلمان، از امروز ناوشکن دیلمان در خدمت آرامش و تامین امنیت ناوگان‌های تجاری و مقابله با تروریست‌ها و حوادث آینده است؛ زیرا حفظ امنیت دریا اولویت نیروهای مسلح در کشور است.

ناوشکن دیلمان تماماً بومی است

سرلشکر باقری قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار را در گرو توانمندی نیروهای مسلح دانست و گفت:  نیروی دریایی با حضور در خلیج فارس، تنگه هرمز و اقیانوس‌ها سهم مهمی در بازدارندگی پایدار در کشور بر عهده دارد و ناوشکن دیلمان نیز با اتکا با توانمندی بومی و ملی و با دستور فرمانده معظم کل قوا در برابر انواع تهدیدها ساخته شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در ۴۵ سال گذشته در تحریم استکبار بوده است، افزود: ساخت این‌چنین ناوشکنی در این شرایط تحریمی نشان دهنده توان علمی و نظامی دانشمندان این کشور است که با تکیه به نیروی ایمان و توان‌علمی خود هر غیر ممکنی‌را ممکن می‌کنند و من از همینجا به تمامی آنان درود می‌فرستم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر لزوم توجه به آموزش و بروزرسانی امکانات در ساخت انواع ناوشکن‌ها، بیان کرد: مهارت، آموزش و رزمایش در آماده‌سازی نیروهای مسلح نقش مهمی دارد لذا هرچه می‌توانیم باید آموزش‌ها را کیفی‌تر کرده و متناسب با تهدیدهای آینده حرکت کنیم.

قدرت رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت ضعیف‌تر است

باقری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: واقعیت دشمنان ما همان اتفاقاتی است که در غزه می‌بینیم و از هیچ جنایتی در فلسطین دریغ نکرده و آمریکا هم از این جنایات حمایت می‌کند.

وی پیروزی ارزشمند مردم فلسطین و پذیرش آتش بس توسط رژیم صهیونیستی را نشان دهنده قدرت جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: همه استکبار جمع شده بودند تا یک رژیم غاصب را در محل قبله نخست مسلمین جاسازی کنند و رژیم صهیونیستی ۷۵ سال در منطقه ظلم کرد ولی عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر با آن عظمت و غافلگیری بدون عیب و نقص انجام و بار دیگر نشان داد که قدرت رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت ضعیف‌تر است.

باقری با گرامیداشت شهدای نظامی، انتظامی، امنیت و سلامت کرد: امروز برای موفقیت‌های مکرر نیروی دریایی ارتش  خدا را سپاس‌گذاریم، زیرا بروز چنین موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف نظامی باعث ترس استکبار جهانی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت هفتم آذر خاطرنشان کرد: هفتم آذر ماه سرنوشت نیروی دریایی بعثی‌ها در هم پیچیده شد و دیگر نتوانستند در خلیج فارس فعالیتی داشته باشند.

 «دیلمان»، پنجمین فروند از ناوشکن‌های پروژه موج و از کلاس جماران، توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تحت نظارت این نیرو، در مجموعه صنایع دریایی ساخته شده و از امروز به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.