تاریخ: 13:38 :: 2023/12/24
موشک کروز طلائیه و بالگردهای جنگ الکترونیک به نیروی دریایی ارتش الحاق شد

با حضور امیر سرلشکر موسوی دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش اعم از سامانه موشک کروز راهبردی طلائیه، سامانه موشک کروز نصیر، اولین بالگرد جنگالی، اولین بالگرد اطلاعاتی رونمایی شد.

دستاورد‌های جدید نیروی دریایی ارتش با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز (یکشنبه) در منطقه سوم نبوت نداجا رونمایی شد.

 سامانه موشک کروز راهبردی طلائیه، سامانه موشک کروز نصیر، اولین بالگرد جنگالی، اولین بالگرد اطلاعاتی، سامانه‌های موشکی سطح به سطح ۸ فروندی، پهپاد پرسه زن و انهدامی هوشمند سنجر ناوشکن جماران، سامانه چند منظوره پهپادی جنگالی و اطلاعاتی، سامانه غواص یاب، یدکش بندرگاهی و لنگرگاهی سیروان، بخشی از سامانه‌هایی است که امروز رونمایی و به ناوگان جنوب و منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش الحاق شد.

دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره موشک‌های طلائیه و نصیر گفت: موشک طلاییه با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر یک موشک هوشمند با قابلیت تغییر مسیر و انتخاب هدف توسط خود موشک و سامانه مادر است و میتواند در سطح بالایی هدف را غافلگیر کند.

فرمانده نداجا ادامه داد: موشک نصیر نیز با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر از قدرت انهدامی مناسبی برخودار است که روند تجهیز انواع شناور‌های نداجا در کلاس‌های مختلف به این موشک آغاز شده است و امروز یک شناور مجهز به موشک نصیر به منطقه سوم نیروی دریایی الحاق می‌شود.

وی درباره بالگرد‌های جدید نداجا نیز عنوان کرد: سامانه‌های جنگ الکترونیک نصب شده روی این بالگرد‌ها در حوزه خود حفاظتی به شیوه نرم و همچنین فریب انواع موشک‌ها کاربرد دارد. بالگرد‌های مهجر به سامانه‌های اطلاعاتی نیز با جمع آوری اطلاعات توسط دوربین و سامانه‌های دوست از دشمن به دریانوردی غیرنظامی و به رزم دریایی کمک شایانی می‌کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.