تاریخ: 0:17 :: 2023/11/18
برخلاف وعده دولت، آبگرفتگی در اهواز فقط با چند دقیقه بارندگی/ «یک روز منافع‌شان در فریاد بود امروز در سکوت!»

علیرغم وعده‌های پیاپی دولت برای رفع مشکل آبگرفتگی خیابان‌های اهواز، مردم این شهر همچنان شاهد آبگرفتگی هستند.

اگر باد و باران نباشد این آلودگیِ هوا است که سهم مردم از زندگی را مختل می‌کند و اگر باران ببارد آبگرفتگی خیابان‌ها، این قصه این روزهای خوزستان و اهواز شده است، آن‌ها تمام طول هفته هشدار آلودگی هوا داشتند و دیروز که چند دقیقه باران آمد تا آلودگی هوا را از بین ببرد آبگرفتگی در خیابان‌های شهر جاری شد، طوری‌که محمدرضا کرمی‌نژاد، مدیرعامل آبفای خوزستان، با بیان این‌که این بارش «۲۰ میلیمتر» بوده است وعده داد که با «با فعال شدن پمپ‌ها» مشکل آبگرفتگی را برطرف می‌کند.

کاسبان آبگرفتگی اهواز حالا کجا هستید؟

این بارش ۲۰ میلیمتری در اهواز که سبب آبگرفتگی معابر شد واکنش‌هایی هم دربر داشت، کیوان ساعدی، فعال سیاسی اجتماعی در اهواز درباره این آبگرفتگی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «تنها چند میلی‌متر بارش دوباره باعث آبگرفتگی در چندین نقطه از شهر اهواز شد. تکلیف شهرداری بی‌کفایت و پر مدعای اهواز و حامیان محدودش روشن است، اما سوال اینجاست آن‌هایی که زمانی فریاد «اولویت اولویت» شان گوش فلک را کر کرده بود و با هر باران چکه پوش و همراه با دوربین به میان آبرگفتگی‌ها دویده و وااسفا سر می‌دادند حالا کجا هستند و چرا لال شده‌اند؟ دلیل روشن است، آن زمان منافع‌شان در فریاد بود و امروز منافع‌شان تامین است و مصلحت در سکوت.»

برخلاف وعده دولت، آبگرفتگی در اهواز فقط با چند دقیقه بارندگی/ «یک روز منافع‌شان در فریاد بود امروز در سکوت!»

همچنین در واکنشی دیگر موسی شاعری، شهردار سابق اهواز در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «سه سال است که در اهواز خبری از ورود سامانه‌های بارشی همرفتی سودانی که بارش‌های سیل آسای بالای ۷۰ میلیمتر را در چند ساعت ایجاد می‌کرد نیست، اما حالا جتی با بارش‌های کمتر از ۱۰ میلیمتر هم شاهد آبگرفتگی هستیم! اگر سامانه سودانی آمد چه می‌کنید؟ کاسبان آبگرفتگی اهواز حالا کجا هستید؟»

برخلاف وعده دولت، آبگرفتگی در اهواز فقط با چند دقیقه بارندگی/ «یک روز منافع‌شان در فریاد بود امروز در سکوت!»

وعده‌های بی‌نتیجه…

درحالی مردم در شهر اهواز با بارشی ۲۰ میلیمتری شاهد آبگرفتگی معابر هستند که همواره وعده‌های کوچک و بزرگ برای رفع این مشکل شنیده‌اند. از صحبت‌های محمد مخبر، معاون رئیس‌جمهور که گفته بود «در شهر اهواز کاری شده است که از این به بعد با بارش باران مردم نگران نیستند هر بارشی موجب خوشحالی مردم است و از آب گرفتگی دیگر خبری نیست.»

همچنین آن‌طورکه باشگاه خبرنگاران جوان نوشته در روزهای ابتدایی دولت سیزدهم و در شهریور ۱۴۰۰ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اولین سفر استانی خود به استان خوزستان سفر کرد و اولین مقصد خود را بازدید از پروژه ساماندهی شبکه فاضلاب شهر اهواز قرار داد و همانجا به وزرای کشور و نیرو دستور داد تا برای جلوگیری از بروز آبگرفتگی‌های معمول فصول بارش اهواز اقدام کنند. اما با وجود گذشت دو سال از این دستور همچنان در خوزستان مردم شاهد آبگرفتگی معابر هستند.

 

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه ها بسته شده اند.