کشورهای مختلف برای مقابله با بحران انرژی و صرفهجویی در مصرف سوخت، سیاستهای متنوعی را به اجرا گذاشتهاند؛ بهطوریکه تایلند با تشویق کارکنان به دورکاری و کاهش استفاده از سیستمهای سرمایشی، ویتنام با ترویج دوچرخهسواری و استفاده مشترک از خودروها، اندونزی با یک روز دورکاری در هفته و …