تاریخ: 23:28 :: 2023/10/17
بمباران یک بیمارستان در غزه و شهادت ۱۰۰۰ فلسطینی و شهادت ۱۰۰۰ فلسطینی

منابع غیررسمی در فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت ۱۰۰۰ نفر خبر دادند.

منابع غیررسمی اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست بیمارستان المعمدانی را بمباران کرده و برآورد‌ها حاکی از شهادت ۱۰۰۰ فلسطینی در این بیمارستان است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

دفتر مطبوعاتی حماس امروز سه شنبه گزارش داد که طی ۱۰ روز گذشته تقریبا ۲۰۰۰ زن و کودک طی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه در نبرد طوفان الاقصی به مرز ۳۰۰۰ نفر رسیده است.

انصارالله: جنایت بیمارستان غزه با حمایت آمریکا و غرب انجام شد

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن، ضمن محکوم کردن جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی، تأکید کرد که این جنایت با حمایت آمریکا و غرب صورت گرفته است.

عبدالسلام با تأکید بر لزوم مقابله با زورگویی صهیونیست‌ها گفت: نباید اجازه کشتار جمعی مردم غزه را داد. همه کشور‌های اسلامی و در صدر آن، محور مقاومت باید دست به تحرک بازدارنده بزنند. منفعت مسلمانان در پیروزی ساکنان غزه است و هر چیزی جز پیروزی، صرفا خواری و تحقیر است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین: حماس خواستار تحرک فوری جامعه بین‌الملل و کشور‌های اسلامی و عربی برای توقف جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر صهیونیستی و بازخواست و مجازات سران این رژیم به خاطر ارتکاب ۱۱ روز جنایت جنگی علیه مردم غزه شد.

حمله راکتی مقاومت در پاسخ به جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها در بیمارستان معمدانی

مقاومت فلسطین لحظاتی قبل در پاسخ به نسل‌کشی فلسطینیان در بیمارستان معمدانی در غزه، اراضی اشغالی را آماج حملات گسترده راکتی قرار داد.

ساف خواستار مداخله جهانی برای توقف کشتار در غزه شد

حسین الشیخ دبیر کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” گفت: هیچ عقل انسانی و اخلاقی قتل عام در بیمارستان المعمدانی را بر نمی‌تابد. آنچه اتفاق افتاد نسل کشی جمعی است.

وی افزود: از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که فورا برای توقف این قتل عام‌ها مداخله کرده و سکوت در قبال این جنایت پذیرفتنی نیست.

فراخوان اعتصاب سراسری در کرانه باختری در واکنش به جنایت بیمارستان معمدانی

فلسطینیان ساکن کرانه باختری طی فراخوان‌هایی خواستار اعتصاب سراسری در این منطقه و رویارویی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در واکنش به کشتار وحشیانه فلسطینیان در بیمارستان معمدانی در غزه شدند.

درگیری مسلحانه در شمال الخلیل در واکنش به کشتار بیمارستان معمدانی

مبارزان مقاومت در شهر الخلیل در واکنش به بمباران بیمارستان معمدانی در غزه و کشتار وحشیانه صد‌ها زن و کودک در این بیمارستان، در ورودی شهرک بیت امر در شمال این شهر با نظامیا اسرائیلی وارد درگیری مسلحانه شدیدی شدند.

واکنش دبیر کل اتحادیه عرب:

ما جنایت‌های جنگی را مستند می‌کنیم و جنایتکاران فرار نخواهند کرد.

واکنش نخست وزیر کانادا:

اخباری که از غزه می‌رسد، فاجعه‌بار است، این فجیع و غیرقابل قبول است.

واکنش نخست وزیر لبنان:

صد‌ها نفر در بیمارستان معمدانی غزه در نتیجه اقدام جنایتکارانه “اسرائیل” شهید شده‌اند. اما وجدان جهانی تا چه زمانی در قبال این ظلم سکوت خواهد کرد؟

واکنش رئیس جمهور ترکیه: 

بمباران بیمارستانی که کودکان، زنان و افراد بی‌گناه و غیرنظامی در آن جا حضور دارند، تازه‌ترین مثال بر حملات “اسرائیل” است که به دور از هرگونه انسانیت انجام می‌گیرد. همه بشریت را به اتخاذ اقداماتی فوری جهت توقف وحشی‌گری اسرائیلی‌ها در غزه که تاریخ تاکنون به خود ندیده، فرامی‌خوانیم.

واکنش دبیر کل اتحادیه عرب:

ما جنایت‌های جنگی را مستند می‌کنیم و جنایتکاران فرار نخواهند کرد.

واکنش دبیرکل سازمان جهانی بهداشت:

سازمان بهداشت جهانی حمله به بیمارستان در شمال غزه را به شدت محکوم می‌کند.گزارش‌های اولیه حاکی از صدها کشته و زخمی است. ما خواهان حفاظت فوری از غیرنظامیان و مراقبت‌های بهداشتی و لغو دستورات تخلیه هستیم.

واکنش شورای‌ عالی سیاسی یمن: رژیم صهیونیستی و حامیانش بدانند که کشتار امروز ملت فلسطین، بدون پاسخ نخواهد ماند. این جنایت نشانگر دشمنی صهیونیست‌ها با اسلام و مسلمانان است.این نهاد یمنی با بیان اینکه صهیونیست‌ها، آمریکا و غرب امروز ماهیت وحشیانه و مجرمانه خود را نشان دادند، صهیونیست‌ها از همه خطوط قرمز عبور کرده‌اند، سکوت رژیم‌های عربی و اسلامی جنایتی علیه ملت فلسطین است، ولی باید با زور با رژیم صهیونیستی مقابله کرد.

اردن حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد امان با شدیدترین لحن جنایت اسرائیل در حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه را محکوم می‌کند.

پستی که حساب کاربری نتانیاهو بعد از جنایت بیمارستان غزه پاک کرد

بمباران یک بیمارستان در غزه و شهادت ۱۰۰۰ فلسطینی

حساب کاری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ایکس پیامی را منتشر کرده و بعد از حملۀ این رژیم به بیمارستان المعمری آن را پاک کرد. در این پیام آمده است: «این جدالی بین کودکان نور و کودکان تاریکی، بین انسانیت و قانون جنگل است.»

دیدگاه ها بسته شده اند.