تاریخ: 7:19 :: 2023/10/21
محققان انگلیسی روایت صهیونیست‌ها درباره جنایت بیمارستان غزه را زیر سوال بردند

محققان انگلیسی با ارائه شواهد جدید ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره جنایت در بیمارستان المعمدانی غزه را زیر سوال بردند

تحلیل‌های جدید توسط گروه تحقیقاتی «فورنسیک آرکیتچکر» در انگلیس و گروه «ارشات» روایت رژیم صهیونیستی درباره حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه را زیر سوال برده‌اند.

تحلیل انجام‌شده توسط هر دو گروه ادعای رژیم صهیونیستی که انفجار در این بیمارستان حاصل شلیک اشتباه راکت از سوی جهاد اسلامی بوده را رد می‌کنند.

گروه «فورنسیک آرکیتچکر» با تحلیل تصاویر مربوط به گودال ایجاد شده پس از اصابت بمب گفته است که پرتابه مورد نظر از سمت شمال شرق شلیک شده که به سوی منطقه تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.

گروه «ارشات» نیز که در زمینه تحقیقات صوتی فعالیت می‌کند در یک تحلیل بر مبنای «اثر دوپلر» گفته که موشک مذکور از شمال شرق، شرق یا جنوب شرق به سمت بیمارستان آمده و با ادعای ارتش اسرائیل درباره شلیک آن از سمت غرب متناقض است.

دو روز پیش هم واحد تحقیقات شبکه خبری الجزیره با تهیه یک مستند تحقیقاتی ادعای رژیم صهیونیستی درباره اینکه جنایت حمله به بیمارستان المعمدانی به دلیل شلیک اشتباه موشک از جهاد اسلامی رخ داده را رد کرد.

این تحقیقات نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی در روز جنایت ۴ حمله هوایی به غزه و در محوطه نزدیک بیمارستان انجام داده است که ساعت وقوع آنها ۱۸:۵۴:۲۸، ۱۸:۵۵:۰۳، ۱۸:۵۷:۴۲ و ۱۸:۵۸:۰۴  بوده است.

تمامی این حملات قبل از ساعت ۱۹ که ساعت اصابت موشک به بیمارستان المعمدانی است انجام شده‌اند.

الجزیره همچنین ویدئویی جدید از لحظه شلیک راکت از غزه به سمت فلسطین اشغالی منتشر کرده و نشان داده بر خلاف ادعای رژیم صهیونیستی این راکت توسط سامانه گنبد آهنین رهگیری شده و متلاشی شده است.

رژیم صهیونیستی شب سه‌شنبه، (۱۷ اکتبر) بیمارستان المعمدانی را که چهار هزار نفر از جمله بیماران و پزشکان و آوارگان فلسطینی را در خود جای داده بود، هدف قرار داد و بر اساس آمار رسمی موجب شهادت دست‌کم ۵۰۰ نفر شد. برخی آمار رسمی شمار شهدای این جنایت را بیش از هزار نفر اعلام می‌کنند.

رژیم صهیونیستی بعد از بالا گرفتن فشارها علیه این رژیم برای سلب مسئولیت از خود با انتشار چند ویدئو مدعی شد که انفجار در بیمارستان در نتیجه شلیک اشتباه موشک از سوی جهاد اسلامی فلسطین صورت گرفته است.

دیدگاه ها بسته شده اند.