تاریخ: 11:29 :: 2023/11/05
مهلت ۴ ساعته رژیم صهیونیستی برای کوچاندن مردم شمال غزه

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته اعلام کرد که مهلت ۴ ساعته‌ای را برای حرکت ساکنان شمال غزه به سوی جنوب تعیین کرده‌ است؛ این مهلت، از ساعت ۱۰ امروز به وقت محلی آغاز شده و تا ۱۴ ادامه خواهد داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته شنبه، ۴ نوامبر اعلام کرد که به غیرنظامیان فلسطینی در شمال نوار غزه فرصت می‌دهد تا امروز، به سوی مناطق جنوبی نوار ساحلی حرکت کنند.

طبق گزارش پایگاه خبری «القدس العربی»، ارتش رژیم اشغالگر در این اطلاعیه اعلام کرده که این مهلت، از ساعت ۱۰ امروز به وقت محلی آغاز شده و تا ۱۴ ادامه دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته به همراه این اطلاعیه، نقشه‌ای را منتشر کرد که مسیر دقیق حرکت به سوی جنوب را نشان می‌داد.

ارتش تل‌آویو در بخش دیگری از این اطلاعیه که در فضای مجازی منتشر کرد، به زبان عربی خطاب به مردم غزه نوشته بود: «اگر به فکر خود و عزیزانتان هستید، طبق دستور ما به جنوب بروید.»

در حالی اشغالگران، از غیرنظامیان غزه می‌خواهند که از این فرصت استفاده و برای حفظ امنیت خود به سمت جنوب حرکت کنند، که پیش‌تر فلسطینی‌ها را در حین حرکت مورد حملات خود قرار داده بودند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در فلسطین، کشورهای عربی و نهادهای بین‌المللی بارها با تلاش رژیم اشغالگر برای کوچاندن اجباری مردم غزه، نظر به تبعات امنیتی و نبود امکانات لازم در مناطق هدف، را محکوم و مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی آخر هفته گذشته مرحله جدیدی از جنگ را علیه حماس آغاز کرد و عملیات خود را در چارچوب پیش‌روی زمینی به غزه گسترش داد.

وزارت بهداشت غزه دیروز با اعلام اینکه جنایات امروز رژیم اشغالگر منجر به شهادت ۲۳۱ فلسطینی دیگر شده، گزارش داد: شمار شهدا در غزه به ۹۴۸۸ نفر رسیده است؛ ۷۰ درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.