تاریخ: 10:19 :: 2023/10/25
افزایش شمار شهدای غزه به ۶۰۵۵ تن و موج حملات موشکی مقاومت

یک منبع پزشکی به الجزیره گفت، از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه تعداد شهدای این منطقه به ۶۰۵۵ تن و تعداد زخمی‌ها به ۱۵ هزار و ۱۴۳ تن افزایش یافته است.

در نوزدهمین روز از جنگ غزه اشغالگران با اشاره‌های مستمر مبنی بر آغاز تهاجم زمینی به غزه به حملات هوایی بی‌امان به این باریکه و مناطق مختلف کرانه باختری به خصوص اردوگاه جنین ادامه دادند. این درحالی است که وضعیت انسانی غزه شاهد فاجعه بی‌سابقه‌ای است و سیستم بهداشت و درمان به بدترین مرحله در تاریخ خود رسیده است.

یک منبع پزشکی به الجزیره گفت، از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه تعداد شهدای این منطقه به ۶۰۵۵ تن و تعداد زخمی‌ها به ۱۵ هزار و ۱۴۳ تن افزایش یافته است.

خبرنگار الجزیره در گزارش خود از تجاوزات امروز گفت: در حمله اشغالگران به ساختمانی مسکونی در تل الهوا ۹ تن شهید و تعدادی زخمی شدند.

سایت عرب ۴۸ نیز اعلام کرد، در بمباران و حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه در ساعات اولیه روز چهارشنبه حداقل ۸۰ نفر شهید و صدها نفر با جراحات مختلف زخمی شدند. این حملات مناطق پرجمعیت و منازل را هدف قرار دادند و همه شهدا و مجروحان غیرنظامی و اکثرا زنان، کودکان و سالمندان بودند.

منابع پزشکی پیشتر گفتند، ۹۸ شهید در اثر حملات شبانه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف غزه  شهید شده‌اند. این درحالی است که

خبرنگار الجزیره افزود، جسد ۱۰ شهید و تعدادی زخمی از زیر آوار منزلی در غرب غزه بیرون کشیده شد.

در ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها به مناطق مختلف غزه، شش تن از اعضای خانواده بیوک پس از بمباران خانه‌شان در قیزان النجار در جنوب استان خان یونس توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهید شدند. همچنین در پی هدف قرار دادن خانه‌ خانواده ابو سعود در مرکز رفح در جنوب غزه در اردوگاه الشابوره دو تن شهید و تعدادی مجروح شدند که به  بیمارستان ابویوسف النجار منتقل شدند.

هواپیماهای اشغالگر همچنین خانه‌ای را در خیابان ابوالریش، منطقه اردوگاه خان یونس بمباران کردند.

همچنین خبرنگار الجزیره گفت، هواپیماهای رژیم صهیونیستی مسجدی را در خیابان الجلاء در شهر غزه منهدم کردند.

وزارت داخلی غزه نیز اعلام کرد که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به مناطق جبالیا، تل الهوا، اردوگاه نصیرات و خان ​​یونس در جنوب نوار غزه ۱۶ شهروند شهید شدند.

به گفته خبرنگار المیادین، اشغالگران تا الان بیش از ۴۰ مسجد و کلیسا را در حملات مستمرشان ویران کرده‌اند.

این در حالی است که احمد الکحلوت، مدیر آتش‌نشانی و دفاع مدنی در شمال غزه تاکید کرد: عملیات برای آواربرداری و نجات شهروندان با توجه به کمبود سوخت در شرایط دشواری انجام می‌شود و حملات مداوم صهیونیست‌ها به  خانه‌ها و مجاورت بیمارستان‌های غزه شهدای زیادی برجای گذاشته است.

در عین حال، الکحلوت گفت که اگر دستگاه‌های آواربرداری به دلیل کمبود سوخت از کار بیفتند و متوقف شوند، با دست حفاری خواهند کرد تا شهروندان را از زیر آوار بیرون بکشند.

پاسخ مقاومت

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد، موجی از موشک‌ها از غزه به سمت مواضع و شهرهای صهیونیست‌ها شلیک شدند. در این رابطه جبهه داخلی رژیم صهیونیستی گفت، آژیرهای خطر در عسقلان و زیکیم به صدا درآمدند.

پنج شهید در کرانه باختری 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدا در کرانه باختری از زمان طوفان الاقصی در هفت اکتبر به ۱۰۳ شهید رسیده است. بامداد چهارشنبه پنج فلسطینی در اردوگاه جنین، قلقیلیه و طولکرم بر اثر اصابت گلوله اشغالگران به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که تعداد شهدای بمباران موشکی رژیم صهیونیستی در حومه اردوگاه جنین در کرانه باختری به چهار فلسطینی رسید. تیپ  جنین گفت: ما آمادگی خود را برای رویارویی در هر زمان و در هر شرایطی تاکید می‌کنیم و در نبرد طوفان الاقصی چیزهای بیشتری داریم.

گردان‌های قدس جمعیت نظامی صهیونیست‌ها را در صوفا و اشکول بمباران کرد

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی از بمباران مراکز نظامی صهیونیست‌ها در سایت صوفا و مجتمع اشکول با حملات موشکی خبر داد.

دیدگاه ها بسته شده اند.