تاریخ: 0:17 :: 2023/10/09
طوفان الاقصی کماکان از صهیونیست‌ها قربانی میگیرد/افزایش حملات اشتباه صهیونیست ها به یکدیگر

در ادامه حملات موشکی حماس به سرزمین های اشغالی، بیش از ۳۰۰۰ موشک به شهرهای صهیونیست نشین شلیک شد. رسانه های عبری زبان خبر از افزایش آمار کشته شدگان نظامی و شهرک نشین میدهند.

حملات مقاومت فلسطین از غزه برای دومین روز ادامه دارد و حماس از هوا و زمین در حال حمله به اهداف صهیونیستی است‌. بر اساس گزارش رسانه های عبری، آمار تلفات صهیونیست ها به عدد ۳۵۰ نفر رسیده است. در حال حاضر صهیونیست ها نمیتوانند آمار دقیقی از مفقودشدگان و اسرای خود ارائه دهند. به گفته صهیونیست ها پس از گذشت ۲۴ساعت درگیری شدید در نوار غزه، مبارزان قسام همچنان کنترل ۶ نقطه از جمله شهرک‌ها و سایت‌ها را در اختیار دارند. روزنامه عبری زبان “اسرائیل الیوم” از درگیری مسلحانه شدید مقاومت با ارتش رژیم صهیونیستی در شهرک کفار عزه در مجاورت باریکه غزه خبر داد.
روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ حمله حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی/ مبارزان القاسم همچنان کنترل ۶ نقطه را در اختیار دارند +عکس و فیلم
حملات موشکی به سرزمین های اشغالی

حمله حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی

در این میان اخبارهای واصله از شمال سرزمین های اشغالی حاکی از آن است که حزب الله لبنان ۳ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را در مزارع اشغالی شبعا در مرز بین فلسطین اشغالی و لبنان هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار داده است. رژیم صهیونیستی نیز اقدام به چادر چخالی حزب الله در داخل مرزهای سرزمین های اشغالی کرده است. همچنین صهیونیست ها حومه شهرک کفرشوبه لبنان را با چندین گلوله هدف قرار داد.

روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ حمله حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی/ مبارزان القاسم همچنان کنترل ۶ نقطه را در اختیار دارند +عکس و فیلم
آثار حملات رژیم صهیونیستی به غزه

حزب‌الله پس از انجام عملیات محدود در شمال فلسطین اشغالی بیانیه زیر را صادر کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم. اجازه [پیکار] به کسانی داده شده است که با آنها جنگیده می شود، زیرا به آنان ستم شده است، و خداوند بر آنان توانا است. گروه‌های سردار شهید حاج عماد مغنیه در مقاومت‌اسلامی امروز یکشنبه در مسیر آزادسازی بخش‌های باقی‌مانده از سرزمین اشغالی لبنان و در همبستگی با مقاومت پیروز فلسطین و مردم استوار و قهرمان فلسطین حمله‌ای را انجام دادند. در ۸ اکتبر ۲۰۲۳، سه سایت اشغالگر صهیونیستی در منطقه مزارع شبعا لبنان اشغالی را هدف قرار داد. این سایت‌ها شامل سایت رادار، سایت زبدین و سایت رویسط است که از تعداد قابل توجهی گلوله‌های توپ و موشک‌های هدایت شونده استفاده می‌کند. پیروزی تنها از جانب خداوند توانا و حکیم است.»

تبادل آتش میان رزمندگان مقاومت و رژیم صهیونیستی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه به ۲۵۶ نفر از جمله ۲۰ کودک افزایش یافته و شمار مجروحان نیز به ۱۷۸۸ نفر از جمله ۱۲۱ کودک رسیده است. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از تبادل آتش در شهرک صهیونیست نشین «یاد» در اطراف غزه میان نیروهای ارتش صهیونیستی و مبارزان فلسطینی خبر داد. این منبع همچنین از انتقال ۳۶۰ نفر از مجروحان حملات دیروز به بیمارستان بارزیلای عسقلان خبر داد و گفت که حال ۹۶ نفر از آنها وخیم است. درگیری‌ها بین ارتش این رژیم و مبارزان مقاومت فلسطین همچنان در ۷ نقطه از شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه ادامه دارد.

در حال حاضر آمار تلفات رژیم صهیونیستی در دومین روز عملیات طوفان الاقصی در سرزمین های اشغالی، در حال نزدیک شدن به مرز ۴۰۰ نفر است، تعدادی که در واقع بیش از سه برابر آمار تلفات رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با لبنان محسوب می شود.

نیروهای مقاومت همچنان در حال تداوم عملیات علیه اشغالگران

«کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، صبح امروز (یکشنبه)، از تداوم عملیات‌ نیروهای مقاومت در شهرک‌های صهیونیستی خبر داد. کتائب القسام اعلام کرد که رزمندگان مقاومت همچنان در چند شهرک از جمله «اواکیم»، «سدیروت»، «یاد مردخای»، «کفار عزه»، «بئیری»، «یتید»، «کیسوویم» با نیروهای رژیم صهیونیستی درگیر هستند.

اوضاع بهم‌ریخته نیروهای صهیونیستی در مناطق درگیری

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ۲۴ نفر از نظامیان زن یگان رصد و نظارت ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت گردان‌های قسام درآمدند. پلیس رژیم صهیونیستی از قطع ارتباط با شماری از نیروهای خود در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه خبر داد و تاکید کرد که سرنوشت آن‌ها نامشخص است.

گردان‌های شهید عزالدین قسام در پاسخ به بمباران گسترده منازل مسکونی غزه، شهرک صهیونیست نشین اسدوروت را بار دیگر با شلیک ۱۰۰ موشک هدف قرار داد. همچنین، نیروهای قسام برای کمک به رزمندگان مقاومت که در مناطق اشغالی با صهیونیست ها درگیر هستند، با استفاده از گلایدر یک عملیات جدید نفوذ انجام دادند. منابع صهیونیستی از ورود ده‌ها مبارز قسامی به شهرک کیسوفیم خبر دادند.

روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ تبادل آتش سنگین در شهرک ماگان میان نیروهای مقاومت و صهیونیست/سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان به حالت آماده باش درآمدند/ حمله به صهیونیست‌ها در مصر/ هلاکت ۱۵ صهیونیست در جنوب اشکلون+ عکس و فیلم
پرواز رزمندگان مقاومت با استفاده از پاراگلایدر

هلاکت دو صهیونیست در مصر

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، یک پلیس مصری به سمت تعدادی از گردشگران صهیونیست شلیک کرده است که تا به الان، مرگ دو صهیونیست تایید شده است. چندماه قبل نیز یکی از نیروهای مرزی مصر، اقدام به شلیک به سمت نظامیان مرزی رژیم صهیونیستی کرده بود که منجر به هلاکت چند سرباز صهیونیست شد.

حدود ۳۰۰ پرواز فرودگاه بن گوریون به دلیل وضعیت جنگی در سرزمین های اشغالی لغو شده است. شبکه الجزیره به نقل از رسانه های عبری زبان: مبارزان مسلح فلسطینی موفق شدند به منطقه مفکیم واقع در جنوب اشکلون نفوذ کرده و دست کم ۱۵ اسرائیلی را به هلاکت برسانند.

روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ تبادل آتش سنگین در شهرک ماگان میان نیروهای مقاومت و صهیونیست/سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان به حالت آماده باش درآمدند/ حمله به صهیونیست‌ها در مصر/ هلاکت ۱۵ صهیونیست در جنوب اشکلون+ عکس و فیلم
تصاویر منتشر شده از کشته شدگان صهیونیست

درخواست نتانیاهو برای میانجیگری

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دولت مصر درخواست کرده است که برای میانجیگری و مذاکره با حماس اقدام کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، شهرک ماگان، درگیری سنگینی میان مبارزین فلسطینی و نظامیان صهیونیست در جریان است. گردان‌های قسام اعلام کردند که کماندوهای دریایی قسام در لحظات اول شروع عملیات طوفان الاقصی موفق به ورود به ساحل اشکلون و انجام عملیات در آنجا شدند.

رژیم صهیونیستی در پی جنگ در سرزمین های اشغالی و نگرانی‌های امنیتی، در همه سفارتخانه‌های خود در کشورهای مختلف جهان حالت آماده باش کامل اعلام کرد.

روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ تبادل آتش سنگین در شهرک ماگان میان نیروهای مقاومت و صهیونیست/سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان به حالت آماده باش درآمدند/ حمله به صهیونیست‌ها در مصر/ هلاکت ۱۵ صهیونیست در جنوب اشکلون+ عکس و فیلم
آثار حملات در سرزمین های اشغالی

بیانیه جدید سخنگوی قسام

ابو عبیده سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام در بیانیه جدید خود گفت: در ساعات گذشته موفق شدیدم که عملیات نفوذ دیگری را با هدف جابجایی نیرو در مواضع درگیری انجام دهیم. امروز برای کمک به نیروهای مجاهد خود در سدروت، این شهرک را با صد موشک هدف قرار دادیم. مجاهدان مقاومت همچنان در چارچوب نبرد طوفان الاقصی در حال درگیری شدید و قهرمانان با اشغالگران اسرائیلی هستند و در محورهای مختلف به نبرد ادامه می‌دهند و ضرباتی سخت و کاری به دشمن وارد می‌کنند. آتش توپخانه قسام پوشش لازم را برای مجاهدان ایجاد کرد که آخرین نمونه آن شلیک ۱۰۰ راکت به سمت سدیروت بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اوضاع در شهرک‌های مجاوز غزه وخیم است و به همین دلیل هم‌اکنون ۴ شهرک در حال تخلیه است.

روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ تبادل آتش سنگین در شهرک ماگان میان نیروهای مقاومت و صهیونیست/سفارتخانه های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان به حالت آماده باش درآمدند/ حمله به صهیونیست‌ها در مصر/ هلاکت ۱۵ صهیونیست در جنوب اشکلون+ عکس و فیلم
حملات موشکی به سرزمین های اشغالی

تخلیه شهرک‌های صهیونیستی نوار غزه

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش درصدد تخلیه ۲۵ شهرک صهیونیست‌نشین در مجاورت باریکه غزه است.

پایگاه خبری عبری زبان “کودکود” از وقوع یک حادثه امنیتی خطرناک در پایگاه تسالیم در النقب اشغالی خبر داد و گفت جزئیات بیشتر در این باره به زودی اعلام خواهد شد. به گفته رسانه های صهیونیستی در پایگاه نظامی تسالیم در جنوب فلسطین اشغالی تیراندازی رخ داده است.

منابع عبری زبان از هلاکت “روعی لیوی” فرمانده یگان ماموریت‌های چندگانه ارتش رژیم صهیونیستی در درگیری با مبارزان مقاومت در شرق نوار غزه خبر دادند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت که حمله به پایگاه‌های ارتش “اسرائیل” در منطقه شبعا پیامی است که اسرائیلی‌ها باید به خوبی متوجه آن شوند.

افزایش آمار تلفات رژیم صهیونیستی

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که نتانیاهو تصمیم دارد بدون مشورت با اعضای دولت و کابینه امنیتی و سیاسی، بندی را تحت عنوان اعلان جنگ بدون مشورت به تصویب برساند. شبکه i۲۴ News اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در پی احتمال وقوع درگیری با حزب الله، از ساکنان شمال فلسطین اشغالی خواسته هرچه سریع‌تر این منطقه را ترک کنند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار کشته‌های این رژیم در جنگ با مقاومت تا این لحظه به ۶۰۰ نفر افزایش یافته است. خبرنگار شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که نیروهای ارتش اجساد ۲۴۰ شهرک‌نشین یهودی را در یکی از شهرک‌های اطراف غزه پیدا کرده‌اند.

گفتگوی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران با هنیه و زیاد النخاله/ فعال شدن سامانه پدافندی پاتریوت در شمال سرزمین های اشغالی

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران تلفنی با زیاد النخاله و اسماعیل هنیه پیرامون نبرد طوفان الاقصی و آخرین تحولات جنگ در اراضی اشغالی بین مقاومت و رژیم صهیونیستی گفتگو کرد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت تاکید کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی رسما اعلان وضعیت جنگ کرده است. نتانیاهو بند ۴۰۰۰۰ یعنی اعلام جنگ را فعال کرد. از سال ۱۹۷۳ تاکنون این بند فعال نشده است.

ارتش رژیم صهیونیستی پهپاد حزب الله را که به حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی نفوذ کرده بود، رهگیری کرد. ارتش لبنان به طور رسمی از مجروح شدن تعدادی از لبنانی ها در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی خبر داد.

برخی منابع صهیونیستی مدعی رهگیری پهباد یا موشک شلیک شده از خاک لبنان هستند، آنها مدعی رهگیری پهپاد یا موشک شلیک شده از خاک لبنان هستند. اما بر اساس اخبار تکمیلی، به نظر میرسد فعال شدن سامانه پاتریوت ناشی از یک خطای عملیاتی بوده و پهبادی درکار نبوده است.

روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ شروع روند خروج صهیونیست‌ها از شهرک‌های نوار غزه/ افزایش حملات اشتباه صهیونیست ها به یکدیگر/ آتش پشتیبانی یگان توپخانه‌ای حماس بر روی اهداف صهیونیستی/تایید هلاکت ۷۰۰ صهیونیست تا این لحظه + عکس و فیلم
آثار تخریب ناشی از حملات مقاومت

ادامه درگیری‌ها در سرزمین های اشغالی

شین بت از کشته شدن ۵ تن از اعضای خود در جریان حملات حماس در نوار غزه خبر داد. منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی از روز گذشته بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی را در نوار غزه تخریب و با خاک یکسان کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده خلبانان بلغارستان و جمهوری چک از انتقال شهرک‌نشینانی که به اسرائیل سفر می‌کنند، به دلیل شرایط جنگی فلسطین اشغالی خودداری می‌کنند. فرودگاه بن گورین نیز شاهد انبوه جمعیت برای خروج از فلسطین اشغالی است.

یگان های توپخانه‌ای برای پشتیبانی مبارزان فلسطینی، پایگاه‌های ارتش اشغالگر را در نزدیکی غزه هدف قرار دادند. وزیرجنگ رژیم صهیونیستی برای تخلیه مناطق شمالی آماده باش داده است، این احتمال وجود دارد که در شمال فلسطین نیز وضعیت به سمت تشدید تنش پیش برود. یوسی ملمان، خبرنگار صهیونیست در صفحه در توییتر خود گفت: بر اساس برآورد منابع آگاه، تعداد کشته شدگان ممکن است به بیش از ۸۰۰ نفر برسد.

روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ شروع روند خروج صهیونیست‌ها از شهرک‌های نوار غزه/ افزایش حملات اشتباه صهیونیست ها به یکدیگر/ آتش پشتیبانی یگان توپخانه‌ای حماس بر روی اهداف صهیونیستی/تایید هلاکت ۷۰۰ صهیونیست تا این لحظه + عکس و فیلم
آتش سوزی‌ ناشی از حمله مقاومت در مناطق اشغالی

سردرگمی صهیونیست ها در نوار غزه

منابع عبری زبان از سردرگمی صهیونیست‌ها در نوار مرزی باریکه غزه خبر داده و اعلام کردند که شمار کشته‌ها و مجروحان اسرائیلی به ضرب گلوله نیروهای خودی هر لحظه در حال افزایش است، زیرا شهرک‌نشینان به دستور ایست نظامیان ارتش توجه نمی‌کنند و گمان می‌کنند که مبارزان حماس هستند که لباس مبدل به تن کردند و نیروهای ارتش نیز وقتی شهرک‌نشینان توقف نمی‌کنند، به گمان اینکه در اصل فلسطینی هستند به سمت آن‌ها تیراندازی می‌کنند.

آمار رسمی کشته های رژیم صهیونیستی مجددا افزایش داشت. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار کشته‌های اسرائیلی در نبرد طوفان الاقصی به ۷۰۰ نفر افزایش یافته است. منبع مذکور اشاره کرد که شمار مجروحان هم به ۲۱۵۶ نفر رسیده است.

پایگاه خبری عبری زبان واللا اعلام کرد که بنی گانتز از رهبران جریان اپوزیسیون و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی آمادگی خود را برای پیوستن به دولت به منظور کمک به اداره جنگ با حماس به نتانیاهو ابلاغ کرده است.

خبرگزاری آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی تاکید کرد که وزارت دفاع آمریکا احتمالا امروز اولین بسته کمک‌های نظامی فوری به رژیم صهیونیستی را اعلام کند. همچنین براساس برخی گزارش مطرح شده، ایالات متحده آمریکا قصد دارد همزمان با تشدید درگیری بین نیروهای حماس با ارتش رژیم صهیونیستی، تعدادی از ناوهای خود را به فلسطین اشغالی نزدیک کند.

روز دوم عملیات طوفان الاقصی/ شروع روند خروج صهیونیست‌ها از شهرک‌های نوار غزه/ افزایش حملات اشتباه صهیونیست ها به یکدیگر/ آتش پشتیبانی یگان توپخانه‌ای حماس بر روی اهداف صهیونیستی/تایید هلاکت ۷۰۰ صهیونیست تا این لحظه + عکس و فیلم
پهپادهای انتحاری گردان های قسام

گزارش درگیری در کرانه باختری/ صهیونیست‌ها مجددا خودشان را هدف قرار دادند

درگیری‌هایی در بیت المقدس از جمله عیساویه، اردوگاه آوارگان شعفت و چندین مکان دیگر گزارش شده است. گروه های مقاومت در کرانه باختری کماکان اقدام خاص و قابل توجهی نشان نداده و گزارش درگیری خاصی از تنش میان گروه های مقاومت با نظامیان صهیونیست تا به این لحظه منتشر نشده است.

ساعتی قبل منابع عبری از وقوع یک حادثه امنیتی در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی خبر میدهند. در این رابطه منابع عبری زبان اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرز بین فلسطین اشغالی و لبنان دوستان خود را هدف قرار دادند و گمان کردند که مبارزان مقاومت هستند که به این منطقه نفوذ کردند.

حملات موشکی مقاومت به اهداف صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و درگیری با نظامیان صهیونیستی کماکان ادامه دارد. همچنین بر اساس گزارش رسانه های عبری، بیش از ۲۰۰۰ صهیونیست زخمی شده اند که حال ۳۰۰ نفر از آنها وخیم است.

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.