تاریخ: 10:58 :: 2023/10/07
«طوفان الاقصی» آغاز شد/ حمله بی‌سابقه گروه‌های مقاومت به صهیونیست‌ها

محمد الضیف فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد.

محمد الضیف فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس صبح امروز آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام کرد.

به گفته او، گروه‌های مقاومت در مرحله نخست این عملیات، ۵ هزار موشک و راکت را به طرف مواضع و استحکامات و فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی شلیک کردند.

فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام با بیان اینکه “زمان ماجراجویی و عربده‌کشی‌های بدون پاسخ” به پایان رسیده، تاکید کرد که از امروز مقاومت فلسطینی به همه جنایات اشغالگران پاسخ خواهد داد.

طبق گزارش رسانه‌های عربی، بامداد امروز (شنبه) گروه‌های مقاومت فلسطینی شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه را هدف حملات موشکی قرار دادند و شماری از نیروها نیز با عبور از حصارهای امنیتی وارد اراضی اشغالی شدند و شهرک‌نشین‌های صهیونیست را از ترس روانه مخفیگاه‌ها کردند.

آتش گرفتن خودروها در شهرک‌های صهیونیست‌نشین
همزمان با انتشار این گزارش‌ها، خبرنگار الجزیره از به صدا درآمدن آژیر خطر در جنوب تل‌آویو و اشدود و چند انفجار در غرب قدس اشغالی خبر داد. همچنین تصاویری از آتش‌سوزی در عسقلان در نتیجه حملات موشکی فلسطینی‌ها از نوار غزه که باعث آتش گرفتن چندین دستگاه خودرو شده، در فضای مجازی منتشر شده است.

رادیو ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد پناهگاه‌ها در تل‌آویو در پی حملات موشکی از نوار غزه باز شده است و نیروی هوایی و فرماندهی منطقه جنوبی ارتش به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. به گزارش این شبکه رادیویی، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به زودی جلسه‌ای برای ارزیابی اوضاع با مسئولان ارشد امنیتی برگزار خواهند کرد.

اولین عملیات ترکیبی گروه‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها
رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی گزارش دادند حماس برای اولین یک عملیات ترکیبی را علیه اسرائیل آغاز کرده که شامل حملات موشکی و عملیات زمینی نفوذی است. در همین راستا، شبکه تلویزیونی الجزیره تصاویری از نفوذ چتربازان فلسطینی به داخل شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور را منتشر کرد.

دقایقی پس از آغاز حملات موشکی گروه‌های مقاومت، یک مقام اورژانس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شمار تلفات عملیات حماس در شهرک‌های اطراف غزه زیاد است و در حال حاضر امکان ارائه آماری در این زمینه وجود ندارد.
نظامیان صهیونیست در اسارت نیروهای مقاومت
همچنین تصاویر در صفحات مربوط به گروه‌های مقاومت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد نیرو‌های مقاومت فلسطین در عملیات امروز خود موسوم به طوفان الاقصی شماری از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و پلیس این رژیم در اطراف غزه را به اسارت گرفته‌اند.
صهیونیست ها در اسارت فلسطینیان
سجده شکر سران حماس پس از آغاز عملیات
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و صالح العاروری، معاون وی و شماری از مقامات حماس در پی آغاز عملیات طوفان الاقصی و پیشروی و پیروزی نیروهای مقاومت سجده شکر به جا آوردند. به دنبال آن صالح العاروری اعلام کرد: “مبارزان در نوار غزه عملیات گسترده‌ای برای دفاع از مسجد الاقصی و آزادی اسرای فلسطینی آغاز کرده‌اند. برای پایان دادن به تجاوزات و جنایات اسرائیل، عملیات طوفان اللاقصی را آغاز کرده‌ایم و از ملت فلسطین می‌خواهیم در این عملیات مشارکت کنند.”
ابوحمزه، سخنگوی گردان‌های قدس نیز اعلام کرد: «ما بخشی از این نبرد هستیم و رزمندگان ما در کنار برادران خود در حماس، شانه به شانه تا پیروزی ایستاده‌اند. گردان شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح نیز برای همه نیرو‌ها و هسته‌های نظامی خود در سراسر کرانه باختری و مناطق اشغالی به منظور متحد شدن در نبرد، «وضعیت جنگ علنی» اعلام کرد.”

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.