معارفه مدیرعامل جدید خودروسازی سایپا برگزار شد
تاریخ: 11:40 :: 2018/10/16
سروش:باید با ساماندهی مدیریت بنگاه ها به بهره وری برسیم

صنعت خودرو ویژگی های خاص خود را دارد. در بنگاه اقتصادی نمی توانیم محصولی تولید کنیم که زیر قیمت تمام شده بفروشیم و باید نسبت به تغییر شرایط، نحوه مدیریت را نیز تغییر دهیم.

دکترمحمدرضا سروش در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید گروه سایپا گفت: علی رغم اینکه در شرایط سختی به سر می بریم از اعتمادی که به من شد تشکر می کنم و توکلم به خدا و امیدم به همه همکاران است و تلاش می کنیم از ظرفیت های داخل سایپا استفاده و موجب رشد آن ها شویم. محمدرضا سروش افزود : مشکل اصلی ما در نظام بنگاه داری است. ما بنگاه اقتصادی قوی در دنیا نداریم و حتی در کشورهای ژاپن و کره نیز دولت ها بزرگ نیستند و بنگاه ها هستند که بزرگ بوده و فعالیت های اساسی را انجام می دهند.
وی اظهار داشت: اگر اقتصاد پویایی می خواهیم راه حل آن در شناخت مسائل و مشکلات بنگاه ها است و باید مدیریت بنگاه ها ساماندهی شود تا به بهره وری برسند و مدیریتی که ریخت و پاش داشته باشد نمی تواند قیمت تمام شده را کنترل کند.
دکتر سروش گفت: صنعت خودرو ویژگی های خاص خود را دارد. در بنگاه اقتصادی نمی توانیم محصولی تولید کنیم که زیر قیمت تمام شده بفروشیم و باید نسبت به تغییر شرایط، نحوه مدیریت را نیز تغییر دهیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: روحیه من روحیه همکاری است و سعی خواهیم کرد از تمام ظرفیتهای گروه بهره ببریم تا با کمک خداوند شرکتی بهره ور ٬ نوآور و پویا داشته باشیم.
در این مراسم همچنین محسن جهرودی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا گفت : صنعت خودرو در ۲۰ سال گذشته یک صنعت پیشرو بوده و پیچ و خم های زیادی را تجربه کرده است.
وی افزود : به نظر بنده تولید در شرایط فعلی نوعی عبادت است و اشتغال ناشی از تولید را باقیات صاحات و آورده اصلی فعالان عرصه صنعت می دانم .

برچسب ها: