تاریخ: 12:14 :: 2019/06/11
ده فیلم برتر سال ۲۰۱۹

حدود شش ماه از سال 2019 می‌گذرد و در این مدت فیلم‌های زیادی بر پرده سینماها اکران شده است. طبق رسم هر ساله، تعدادی از فیلم‌های اکران شده موجب ناامیدی طرفداران خود شده‌اند و تعدادی نیز بی‌ادعا وارد میدان شده و دست پر از آن خارج شده‌اند.

در این مطلب سعی می‌کنیم به ده عنوان از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ بپردازیم. برخی از این عناوین اکران شده و برخی نیز تا پایان سال اکران خواهند شد.

ده فیلم برتر سال 2019

۱- روزی روزگاری در هالیوود

جدیدترین ساخته کوئنتین تارنتینو، کارگردان صاحب سبک هالیوودی که چندی پیش در جشنواره کن اکران شد و واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی به همراه داشت. تارنتینو این بار با بازیگران بزرگی چون برد پیت، لئوناردو دیکاپریو، ال پاچینو، مارگوت رابی و بسیاری اسامی بزرگ دیگر سراغ داستان خانواده منسون رفته است. انتشار دومین تریلر از این فیلم سینمایی بسیاری از اهالی سینما را بی‌قرار جدیدترین ساخته تارنتینو کرده است.

ده فیلم برتر سال 2019

۲- مرد ایرلندی

تنها نام مارتین اسکورسیزی برای پیش‌بینی یک فصل جذاب از جوایز سینمایی کافی است؛ حالا این نام را کنار بازیگران بزرگی چون رابرت دنیرو و جو پشی بگذارید تا با یادآوری فیلم‌های رفقای خوب و کازینو خود را یک بار دیگر آماده کنید تا از نزدیک و بی‌پرده به دنیای جنایت کشانده شوید. حضور ال پاچینو در این فیلم باعث شده تا از نظر تیم بازیگری، منتظر یکی از سنگین‌ترین فیلم‌های سال باشیم. اگر نظر بنده را بخواهید، حضور همین دو عنوان برای داشتن یک سال سینمایی خوب کافی است!

ده فیلم برتر سال 2019

۳- مرد دو پیکری

مرد دو پیکری یا Gemini Man جدیدترین ساخته کارگردان تایوانی‌تبار آمریکایی انگ لی خواهد بود که برای پاییز امسال در نوبت اکران قرار دارد. انگ لی که با زندگی پی بینندگان خود را مسحور کرده و در کوهستان بروکبک هنر دست خود در به تصویر کشیدن یک درام عاشقانه را نشان داده و برای هر دو عنوان جایزه اسکار بهترین کارگردان را از آن خود کرده بود، این بار با ویل اسمیت سراغ یک درام علمی تخیلی پر تنش رفته است.

۴- اونجرز: پایان بازی

انتقام‌گیرندگان با این که به پایان بازی خود رسیده‌اند، اما هنوز هم دست از رکوردشکنی برنمی‌دارند. آخرین اثر از دنیای مارول در حالی هنوز بر پرده اکران سینماهای جهان قرار دارد که در این مدت رکوردهای فراوانی را به نام خود ثبت کرده است. طبق گفته مسئولان مارول، دنیای فیلم‌های مارول پس از این فیلم به دو بخش تقسیم خواهد شد: قبل از پایان بازی و بعد از پایان بازی. بسیاری از معترضان به حکومت بی‌چون و چرای کمیک‌بوک‌ها بر سینما نیز اعتراف کرده‌اند که پیگیر ماجرای ابرقهرمانان مارول در اونجرز هستند.

۵- جوکر

بسیاری از سینما دوستان اعتقاد داشتند پس از نقش‌آفرینی هث لجر فقید به عنوان جوکر در فیلم بتمن: شوالیه تاریکی، باید این نقش را در تاریخ سینما بایگانی کرد؛ چرا که هر گونه کوششی در بهبود آن بیهوده خواهد بود. اما همین عده با دیدن اولین تریلر از جوکر با بازی خواکین فینیکس از مواضع خود دست کشیده‌اند. در هر صورت طرفداران دنیای دی‌سی امید زیادی به توانایی‌های فینیکس به عنوان بازیگر و تاد فیلیپس در مقام کارگردان بسته‌اند تا یک بار دیگر دلقک آشوب‌طلب و محبوب خود را به جایگاه اصلیش بازگردانند.

۶- داستان اسباب‌بازی ۴

مدت زمان زیادی تا ملاقات دوباره با وودی و باز و همراهی با یک ماجراجویی هیجان‌انگیز دیگر نمانده است. علی‌رغم آن که بسیاری از دنباله‌های داستانی کارتون‌های محبوب هالیوود در این سال‌ها طرفداران خود را سرخورده کرده‌اند، علاقه‌مندان به داستان اسباب‌بازی ۴ امید زیادی دارند که مانند عنوان قبلی، سری جدید نیز موفقیت فراوانی را کسب کند. در این قسمت شاهد آغاز سفر وودی برای یافتن بو پیپ خواهیم بود.

۷- جنگ ستارگان: اپیزود نهم

جنگ ستارگان از آن دست فیلم‌هایی است که طرفداران سینه چاک خود را دارد که اهمیت زیادی به کیفیت فیلم نمی‌دهند و همین که به تماشای عنوانی از این سری فیلم بنشینند، برای آنها کفایت می‌کند. در هر صورت این قسمت نیز به مانند دو قسمت قبل توسط جی.جی آبرامز کارگردانی خواهد شد و همانطور که گفته شد فرای کیفیت آن، مطمئنا فروش خوبی را در گیشه تجربه خواهد کرد.

۸- آن: بخش دوم

قسمت اول فیلم سینمایی آن با موفقیت‌های فراوانی در گیشه همراه شد. بسیاری اعتقاد داشتند این موفقیت‌ها مدیون تبلیغات فراوان حول این فیلم شکل گرفت و اثر در ژانر وحشت کیفیت چندان بالایی نداشت. در هر صورت دومین قسمت از این فیلم در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد و این بار اتفاقات وحشتناک را در بزرگسالی شخصیت‌ها دنبال خواهیم کرد.

۹- مرد عنکبوتی: دور از خانه

یکی از قهرمانان محبوب دنیای مارول مرد عنکبوتی است که با عنوان بازگشت به خانه و البته حضور یک بازیگر جدید در این نقش، به نحوی داستان‌های خود را بازسازی کرد. با احتساب اکران کاپیتان مارول و اونجرز، این عنوان سومین فیلم از دنیای مارول خواهد بود که در سال جاری اکران می‌شود. یکی از جذاب‌ترین نکات در خصوص این فیلم حضور بازیگر توانا و محبوب جیک جیلنهال به عنوان شخصیت منفی در این فیلم است.

۱۰- مردان سیاهپوش: بین‌المللی

سونی تمام تلاش خود را کرده است تا با گرد هم آوردن تیمی قوی، هویت جدیدی به این سری از فیلم‌های علمی تخیلی خود ببخشد. پس از حضور موفق تامی لی جونز و ویل اسمیت در چند عنوان از مردان سیاهپوش، حالا نوبت به کریس همسورث و تسا تامپسون رسیده است تا شانس خود را به عنوان مردان سیاهپوش امتحان کنند.

 

عناوین اکران شده و در دست اکران در سال ۲۰۱۹ شامل فیلم‌های زیادی می‌شوند؛ از یخ‌زده ۲ و چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم ۳ در بخش انیمیشن تا جدیدترین قسمت مردان ایکس و پسر جهنمی در بخش بلاک باستر. در این مطلب ما سعی کردیم تنها ده عنوان از مهم‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ را معرفی کنیم و همین محدودیت موجب شد تا بسیاری از فیلم‌ها در این لیست قرار نگیرند. نظرات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.