تاریخ: 0:43 :: 2024/01/16
دریادار ایرانی: ‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌/ پاسخ قلدری و دزدی آنها را دادیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به توقیف یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: آنان با قلدری دزدی کرده بودند که باید این حق پس گرفته می‌شد لذا براساس عرف قانون بین‌الملل عمل کردیم و آن چیزی را که دزدیده بودند، پس گرفته شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رونمایی از نخستین سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212 و ویژگی‌های آن اظهار داشت: اولویت نخست در نیروهای مسلح برای رسیدن به مهارت‌های لازم آموزش است که بتوانند مأموریت‌های ویژه انجام دهند.

وی تحقق این نیاز آموزشی را صرفه‌جویی در استفاده و به‌کارگیری از بالگرد دانست و بیان کرد: در این راستا بهترین وسیله شبیه‌ساز است و چون این دانش و صنعت قبلاً در اختیار ما نبود در این راستا همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پای کار آمد و با یک مدیریت خیلی خوب امروز به بهترین و بالاترین شبیه‌ساز رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این شبیه‌ساز بی‌نظیر است و در منطقه وجود ندارد گفت: سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212 تمام‌ایرانی است.

وی مهمترین مزایای این سامانه را دانش بومی آن دانست و ابراز کرد: تمام آنچه در این سامانه ساخته، نصب و به‌کارگیری شده همه آن بومی است.

امیر دریادار ایرانی با اعلام اینکه سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212 توسط دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت صنایع دفاعی کشور طراحی و ساخته شده است اضافه کرد: این دانش می‌تواند در حوزه انواع شبیه‌سازی پروازی استفاده شود.

وی با بیان اینکه “نمونه خارجی این سامانه‌ها را به ما نمی‌دهند چون در تحریم قرار داریم” افزود: البته در این حوزه تحریم معنی نمی‌دهد لذا در ساخت سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212 توسط متخصصان داخلی ضمن صرفه‌جویی اعتباری و ارزی، هزینه آن یک‌دهم عددی است که ما می‌خواستیم به کشورهای سازنده خارجی پرداخت کنیم و به ما با این کیفیت نمی‌دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: شبیه‌سازهایی که امروز در دنیا وجود دارد و ما می‌توانستیم از آنها استفاده کنیم بسیار ساده و پیش‌پاافتاده است و آموزش عمومی می‌دهد، امروز الحمدلله ما آموزش نظامی با سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212 انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در دستیابی به امکانات جدید و پیشرفته خاطرنشان کرد: الحمدلله با روند و جهت‌گیری کشور به‌ویژه جوانان نخبه کشور، مراکز علمی، صنعتی، و حمایت‌های مردمی که در حال انجام است و لطف و عنایت و توجه فرمانده معظم کل قوا در این حوزه اهمیت دادن به جوانان نخبه، امروز در نیروهای مسلح این مهم نهادینه شده است و به توانمندی بالایی رسیده‌ایم.

دریادار ایرانی از ساخت تجهیزات بدون سرنشین در این نیرو خبر داد و اضافه کرد: الحمدلله در همه محیط‌ها نیروی دریایی ارتش در حوزه سطحی، زیرسطحی و پروازی به‌ویژه در حوزه بدون‌سرنشین‌ها به توانمندی خیلی بالایی دست یافته است.

وی راجع به توقیف یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش گفت: این موفقیت نتیجه آموزش‌ها و آن چیزی بود که در همه حوزه‌ها هم‌رزمان من فرا گرفته‌اند، توجه ویژه به فرمان و فرامین مقام عظمای ولایت که فرمودند که “دوران بزن دررو تمام شده است”.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آنان با قلدری دزدی کرده بودند که باید این حق پس گرفته می‌شد لذا بر اساس عرف قانون بین‌الملل عمل کردیم و آن چیزی را که دزدیده بودند پس گرفته شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.