تاریخ: 11:37 :: 2018/07/28
خانه و آرشیو شخصی تئو آنجلوپولوس در آتش سوخت و از میان رفت.

به گزارش خبرگزاری ملی، خانه و آرشیو شخصی تئو آنجلوپولوس در آتش ویرانگری که اطراف آتن را در بر گرفته‌ است، سوخت و از میان رفت. آنجلوپولوس فیلمساز برنده نخل طلایی کن سال ۲۰۱۲ از دنیا رفت. او در سال ۱۹۹۸ برای فیلم مشهور «ابدیت و یک روز» برنده نخل طلایی جشنواره کن شد. این […]

به گزارش خبرگزاری ملی، خانه و آرشیو شخصی تئو آنجلوپولوس در آتش ویرانگری که اطراف آتن را در بر گرفته‌ است، سوخت و از میان رفت.

آنجلوپولوس فیلمساز برنده نخل طلایی کن سال ۲۰۱۲ از دنیا رفت. او در سال ۱۹۹۸ برای فیلم مشهور «ابدیت و یک روز» برنده نخل طلایی جشنواره کن شد. این کارگردان معمولاً تابستان‌ها به همراه خانواده‌اش به این خانه در نزدیکی آتن می‌رفت.

در این آتش‌سوزی کتاب‌های آنجلوپولوس، نامه‌هایی که از چهره‌های سرشناس دریافت کرده بود و همه متن‌هایی که نویسندگان به او تقدیم کرده بودند، سوخت.

به گفته همسر آنجلوپولوس در این آرشیو نوشته‌ها و شعرهای شوهرش نیز از میان رفته است. در زمان آتش‌سوزی همسر و نوه آنجلوپولوس در خانه بودند اما از آتش گریختند.

آنجلوپولوس فیلمساز پیشگام «موج نو» سینمای یونان پس از سقوط دیکتاتوری نظامی این کشور در سال ۱۹۷۴ بود که آثاری چون «غبار زمان» و «چشم‌انداز در مه» را به سینِما عرضه کرد.

او سال ۲۰۱۲ هنگام ساخت فیلم «دریای دیگر» در یک سانحه کشته شد.

در آتش‌سوزی اخیر یونان بیش از ۸۰ نفر جان خود را از دست دادند.