فوری
تاریخ: 20:54 :: 2019/04/10
جدی ترین گزینه سرمربی گری تیم ملی فوتبال مشخص شد

وی در تیم‌های زیادی از جمله اینتر میلان، یوونتوس و تیم ملی ایتالیا مربیگری کرده‌است.او با اینترمیلان نایب قهرمان جام حذفی ایتالیا و با یوونتوس همهٔ عناوین از جمله کالچو، جام باشگاه‌های اروپا، جام حذفی ایتالیا، سوپرکاپ اروپا، سوپر کاپ ایتالیا را بدست آورد و با تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان شد.

شنیده های خبرنگار ورزشی شبکه خبری ملی حاکی از آن است یکی از اصلی ترین گزینه هایی که مسئولین فدراسیون در حال دستیابی یه توافق نهایی با وی جهت سپردن سکان سرمربی گری تیم ملی هستند، مربی شهیر و نامدار ایتالیایی مارچلو لیپی است.

لیپی در تیم‌های زیادی از جمله اینتر میلان، یوونتوس و تیم ملی ایتالیا مربیگری کرده‌است.او با اینترمیلان نایب قهرمان جام حذفی ایتالیا و با یوونتوس همهٔ عناوین از جمله کالچو، جام باشگاه‌های اروپا، جام حذفی ایتالیا، سوپرکاپ اروپا، سوپر کاپ ایتالیا را بدست آورد و با تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان شد. لیپی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۳ تیم گوانگ‌ژو اورگراند چین را به مقام قهرمانی نیز رساند.

وی در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۶، مربی تیم ملی چین شد و در ۲۴ ژانویه ۲۰۱۹ پس از شکست در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ از این سمت کناره گیری کرد.