گروه: سیاسی
تاریخ: 12:23 :: 2016/04/08
افزایش تدابیر امنیتی در کره جنوبی در آستانه تظاهرات ضد دولتی

در حالی که انتظار می‌رود صدها هزار نفر در تظاهرات ضد دولتی امروز شنبه در سراسر کره جنوبی شرکت کنند، تدابیر امنیتی در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیش بینی می شود صدها هزار نفر از مردم کره جنوبی در تظاهرات اعتراض آمیز شرکت خواهند کرد و خواستار استعفای پارک گئون هائه رئیس جمهور خواهند شد.

پلیس اعلام کرده است که بیش از ۲۵ هزار مامور در سئول و جاده های منتهی به کاخ ریاست جمهوری مستقر شده اند. سازمان دهندگان این تظاهرات پیش بینی کرده اند که بیش از ۱٫۵ میلیون نفر در این تظاهرات شرکت خواهند کرد. بحران سیاسی کره جنوبی وارد پنجمین هفته خود شده است.

انتظار می رود بیش از ۵۰۰ هزار نفر دیگر نیز در سایر شهرهای کره جنوبی تظاهرات کنند. تظاهراتی که تاکنون در اعتراض به رئیس جمهور کره حنوبی برگزار شده، تا حد زیادی آرام و مسالمت آمیز بوده و خانواده ها، دانش آموزان دبیرستانی، کارگران و کشاورزان در آن شرکت کرده اند.

تازه ترین نظرسنجی که روز جمعه منتشر شده نشان می دهد که میزان محبوبیت پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی به کمتر از ۴ درصد رسیده است.

در حالی که بحران سیاسی کره جنوبی به خاطر افشای پرونده رسوایی فساد سیاسی و اقتصادی رئیس جمهور و اطرافیانش همچنان ادامه دارد، احزاب مخالف قصد دارند تا رئیس جمهور را استیضاح کنند.

پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی هرگونه دست داشتن در پرونده فساد سیاسی و مالی را رد کرده و تاکنون حاضر به استعفا نشده است و این در حالی است که دادستان های کره جنوبی اعلام کردند که معتقدند پارک گئون هائه در این رسوایی مالی و سیاسی همدستی و مشارکت داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: