گروه: سیاسی
تاریخ: 12:17 :: 2016/12/08

صدها هزار نفر از معترضان امروز شنبه با برپایی تظاهرات در سئول برای ششمین هفته متوالی خواستار برکناری و بازداشت رئیس جمهور کره جنوبی شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که پارلمان کره جنوبی قصد دارد درباره طرح استیضاح پارک گئون هائه رئیس جمهور رای گیری کند، صدها هزار نفر از معترضان با برپایی تظاهرات گسترده در سئول خواستار سرنگونی رئیس جمهور و بازداشت وی شده اند.

این تظاهرات چند ساعت پس از آن برگزار شده است که احزاب مخالف کره جنوبی طرح استیضاح رئیس جمهور را به پارلمان ارائه دادند.طی هفته های اخیر میلیونها نفر از مردم کره جنوبی در تظاهرات اعتراض آمیز علیه رئیس جمهور شرکت کرده اند.

۳ حزب سیاسی مخالف طرح استیضاح پارک را در پارلمان مطرح کرده اند. این طرح با امضای ۱۷۱ نماینده از ۳۰۰ نماینده پارلمان کره جنوبی مطرح شده و به این مساله اشاره شده است که رئیس جمهور کره جنوبی با سوء استفاده از قدرت عملا قانون اساسی را نقض کرده است.

رئیس جمهور کره جنوبی سه شنبه  گذشته در سخنانی آمادگی خود را برای کناره گیری از قدرت اعلام کرد و از نمایندگان پارلمان خواست تا راهی را برای کناره گیری اش از قدرت پیشنهاد دهند.این درخواست با مخالفت احزاب مخالف دولت روبرو شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: