توکلی: موافق FATF نیستم
گروه: . / اقتصادی
تاریخ: 11:34 :: 2018/10/16
از ترس مرگ نباید خودکشی کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه FATF تحفظ پذیر نیست، گفت: ما از ترس مرگ نباید خودکشی کنیم و آنها تا ما را خلع سلاح نکنند دست نمی کشند.

اخیرا در کوران مباحث مربوط به تصویب لوایح درخواستی FATF در مجلس مصاحبه ای با احمد توکلی نمیانده ادوار مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن به این کارگروه و اجرای ضوابط درخواستی آن با تیتیری حاکی از موافقت توکلی با پیوستن به این کارگروه منتشر شد. در این باره با توکلی به گفت وگو نشستیم:
آقای دکتربا یک سوال صریح و ساده شروع کنیم. شما FATF را قبول دارید؟
خیر
اما خبرآنلاین به نقل از شما تیتر زده «پذیرش FATF با لحاظ تحفظ مصلحت است» برداشت ها از این تیتر این است که شما FATF را مصلحت می دانید.
بحث اصلی که خبرنگار محترم خبرآنلاین با من داشت حول محور مجلس و معترضین به تصمیمات مجلس بود و عده ای که مخالف تصویب FATF بودند به نمایندگان نسبت های تندی می دادند. مثل خیانت و امثال آن. و من گفتم که دادن این نسبت ها کار درستی نیست. هر موضوعی که در مجلس مطرح می شود، عده ای موافق و عده ای مخالف هستند. اگر طرفداران یا مخالفان طرح یا لایحه ای به مخالفان نسبت های این چنینی بدهند دیگر کسی جرأت ندارد راحت نظرش را بگوید و این با مردم سالاری سازگار نیست. گفتم که این نسبت ها گزاف است و نباید گفته شود، از آن طرف هم نباید گفته شود که اینها دلواپسند و امثال آن. این را هم گفتم که در مجلس مثل هر جای دیگری افرادی هستند نفوذی، اما قاطبه نمایندگان این گونه نیستند و با حسن نیت رأی می دهند؛ بنابراین نباید صحنه مجلس را صحنه خیانت یا خدمت کرد یا براساس موافقت یا مخالفت با طرح یا لایحه ای این چنین تقسیم بندی هایی کرد.

برچسب ها: