تاریخ: 15:01 :: 2021/08/02
افتتاح دو ایستگاه متروی تهران تا مهرماه

مدیرعامل شرکت متروی تهران از افتتاح دو ایستگاه شهید رضایی و ایستگاه توحید تا مهرماه خبر داد.

علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم ایستگاه جدیدی به بهره بردای نخواهد رسید، اظهار کرد: ایستگاه توحید ایستگاه تقاطعی خط ۷ و ۴ در بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان آزادی قرار دارد که خط ۴ در گذشته به بهره برداری رسیده و با راه اندازی خط ۷ آن، مردم می‌توانند از این ایستگاه بیشتر بهره‌مند شوند و حدود دو ماه باید در آن کار انجام شود تا آماده بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: ایستگاه دیگر که نسبت به دیگر ایستگاه‌ها کار بیشتری در آن انجام شده و آماده افتتاح است، ایستگاه شهید رضایی است که بعد از ایستگاه بعثت در خط ۶ قرار دارد. در سال گذشته فاز اول خط ۶ بین ایستگاه‌های دولت آباد تا میدان امام حسین به بهره برداری رسیده است و سه ایستگاه دیگر آن باید افتتاح شود که یکی از آن‌ها ایستگاه شهید رضایی است. این ایستگاه می‌تواند به اهالی خیابان منصور و میدان خراسان کمک کند.

امام با بیان اینکه در برنامه‌ها بهره برداری از ایستگاه‌های خط ۶ و ۷ در اولولیت است گفت: اگر منابع مالی تامین شود، ۵ ایستگاه در خط ۷ در سال جاری به بهره برداری می‌رسد و تنها افتتاح یک ایستگاه در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. در خط ۶ شرایط متفاوت است ما ۲۷ ایستگاه داریم و در برنامه ما این است که ۴ ایستگاه علاوه بر ۱۲ ایستگاه قبلی افتتاح کنیم و ۱۱ ایستگاه دیگر هم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت متروی تهران خاطر نشان کرد: امیدواریم پایانه اکباتان در خط ۴ را تا مهر ماه به بهره برداری برسانیم.

برچسب ها: , ,