گروه: . / اجتماعی
تاریخ: 15:07 :: 2021/07/27
اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان بزودی شروع به کار می کند

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز راه اندازی خط نماد یا اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان کسب شد که بزودی شروع به کار می کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مجوز راه اندازی خط نماد یا اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان کسب شد که بزودی شروع به کار می کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر افزود: خط ملی نماد یا خط ۱۵۷۰ اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان یکی از زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان است که در کنار ابزارهای دیگر در حوزه سامانه نماد به ما کمک می‌کند و مدل‌های مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان را در سراسر کشور در قالب یک سیستم یکپارچه را فراهم می کند.

وی درباره اهداف این طرح عنوان کرد:  دسترسی آسان به مراکز مشاوره، یکپارچه سازی خدمات مشاوره و به روزآوری روش‌های جدید، واکنش سریع در فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان از اهداف این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: فرایند این اقدام از سال ۹۸ آغاز شده و پس از ۲ سال تلاش با کمک ۳۲ استان کشور در برابر آسیب‌های اجتماعی زیر ساخت آن تهیه و تجهیزات موردنظر این موضوع نصب شد.

کاظمی گفت: دستورالعمل اجرایی این خط  طی بخشنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ شده است. این خط در این اجلاس با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود و امید است که در سال‌های بعد به مدارس و مناطق سراسر کشور به عنوان گامی در جهت ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان ارتقا یابد.