مورفوز مفهومی از کمپانی رنو یکی دیگر از محصولاتی است که پس از لغو برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو به علت شیوع جهانی کرونا، تیتر رسانه های خودرویی را به خود اختصاص داده است.
این کراس اوور مفهومی تمام الکتریکی را می توان یک ترکیب فعال از سدان، اس یو وی و ۴ درب کوپه دانست که با خلاقیت طراحان رنو در نهایت به شکل محصولی جذاب و مخاطب پسند ارائه شده است.
مهمترین ویژگی مورفوز، استفاده از پلتفرم ماژولار الکتریکی CMF-EV است که امکان تنظیمات متنوعی در قدرت، برد حرکتی، ظرفیت و حجم کابین را پیش روی کاربر خود قرار می دهد! بله درست متوجه شده اید زیرا مورفوز با استفاده از پلتفرم ماژولار مذکور قابلیت تغییر در اندازه فیزیکی دارد و با انتخاب کاربر در حالت شهری یا مسافرتی قرار می گیرد که این دو گزینه برابر با ۴۰ سانتیمتر تغییر اندازه خودرو در طول است.
قسمت دماغه و بطور خاص گریل(جلوپنجره) حالت هیبریدی دارد و هنگام افزایش طول، مقداری تغییر شکل می دهد.
حذف ستون میانی در اتاق و حالت بازشدن درب ها در جهت مخالف هم، موانع را برای افزایش الکتریکی طول شاسی فراهم کرده است. در تصاویر زیر تغییر وضعیت بدنه را مشاهده می کنید.
حالت شهری
در حالت شهری / با بدنه کوچکتر
در حالت شهری / با بدنه کوچکتر
در حالت شهری / با بدنه کوچکتر
در حالت شهری / با بدنه کوچکتر
در حالت شهری / با بدنه کوچکتر
حالت سفری
در حالت سفری / با بدنه توسعه یافته
در حالت سفری / با بدنه توسعه یافته
در حالت سفری / با بدنه توسعه یافته
در حالت سفری / با بدنه توسعه یافته
در حالت سفری / با بدنه توسعه یافته
در حالت سفری / با بدنه توسعه یافته
در حالت سفری / با بدنه توسعه یافته
در حالت شهری طول خودرو برابر با ۴۴۰۰ میلیمتر و فاصله بین محورها ۲۷۳۰ میلیمتر است. با تغییر وضعیت به حالت سفری این ابعاد به ۴۸۰۰ میلیمتر در طول و ۲۹۳۰ میلیمتر در فاصله بین محورها افزایش خواهد یافت. صندلی ها دارای قابلیت گردش هستند تا طی سفر سرنشینان در حالت کنفرانس نیز بتوانند از کابین استفاده کنند.
این خودروی مفهومی از سطح ۳ رانندگی خودران پشتیبانی می کند. براساس مدل و باتری انتخابی، برد حرکتی بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ مایل متغیر است. در تولید جزئیات داخل کابین این محصول استفاده از مواد بازیافتی مدنظر بوده و از این منظر نیز می توان آنرا یک خودروی دوستدار محیط زیست محسوب کرد.