تاریخ: 13:13 :: 2020/02/03
۳۳ فروند بالگرد هوانیروز اورهال شد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ۳۳ فروند بالگرد هوانیروز توسط پنها اورهال و به چرخه ناوگان بالگردی هوانیروز پیوسته است.

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان فنی شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران(پنها)، با اشاره به اورهال و نوسازی بالگردها، گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، دستان توانمند شما قطعات را یکی پس از دیگری طراحی و تولید کرد تا تمامی بالگردها به پرواز در بیایند، در طول ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن تمامی ماموریت‌های هوانیروز با قوت انجام شد.

وی با بیان این‌که هوانیروز اولین یگانی است که بلافاصله  در منطقه ماموریت حاضر میشوند تاکید کرد: امروز با همکاری وزارت دفاع و صنایع داخلی کشور تعداد ۳۳ فروند بالگرد های هوانیروز که سالها زمین گیر شده بودند اورهال و نوسازی شد و ان شاالله در ماموریت های آینده از آنها استفاده خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: چند نقص بزرگ و مهم در حوزه بالگردی وجود داشت که امروز تمامی آنها برطرف شد، اول اینکه حجم زیادی از بالگرد ها هوانیروز  زمین گیر شده  بودند، دوم این بود که بالگردهای ما فقط در روز می‌توانسته اند پرواز و اجرای عملیات کنند و سومین مورد برد پایین موشک های هوانیروز بود که همه این موارد با همت جوانان انقلابی و با حضور شبانه روزی وزارت دفاع و شرکت پنها برطرف شد.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه برد موشک های هوانیروز به دستاورد های خوبی رسیده ایم، خاطرنشان کرد: امروز برد موشک های هوانیروز در حد بسیار مطلوبی ارتقا یافت و در حوزه دوربین های دید در شب  نیز به خودکفایی رسیدیم و این ادعا را داریم تا در دل شب پرواز و اهداف را منهدم سازیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در شرکت پنها و در جمع فرماندهان و مسولین آنها گفت: اینجا جایی است که در گذشته آمریکایی‌های اجنبی و مزدور مستقر بودند برای ما بالگرد می آوردند، اورهال میکردند و زنجیره های وابستگی را روز به روز نسبت به خودشان محکم و مستحکم تر می کردند  اما امروز صدای طنین انداز بالگردهای ما با همت شما جوانان انقلابی در کشور به گوش همگان می رسد.

وی در پایان گفت: هوانیروز ارتش بزرگترین ناوگان بالگردی خاور میانه است و در حوزه های بالگردی به دستاورد های مهمی دست یافته است، در حال حاضر نیز در صد آمادگی هوانیروز در حد بسیار بالایی قرار دارد.