تاریخ: 11:39 :: 2019/07/07
فاینانس ٢.٢ میلیارد یورویی برای یک پروژه پتروشیمی در شرایط تحریم

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از خرید اسکناس ارز حاصل از صادرات توسط این بانک به قیمت آزاد خبر داد و گفت: حتی در شرایط تحریمی امروز توانسته‌ایم یک پروژه پتروشیمی را به میزان ٢.٢ میلیارد یورو از طریق فاینانس تامین مالی کنیم.

علی صالح آبادی در همایش ملی صادرات، بیمه و سرمایه گذاری با رویکرد نوسانات نرخ ارز، صادرات غیرنفتی در شرایط امروز کشور را مهمتر از هر زمان دیگری دانست و اظهار کرد: در شرایطی که دشمن برای کاهش صادرات نفت ما در تلاش است ما معتقدیم حتی اگر صادرات نفت ما به صفر هم برسد، صادرات غیرنفتی ما پتانسیل پاسخگویی به کل واردات کشور و تامین ارز مورد نیاز را دارد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران تامین مالی برای بنگاه ‌های صادراتی را از مهمترین اقدامات برشمرد و افزود: بانک توسعه صادرات از محل منابع داخلی و خارجی اقدام به تامین مالی پروژه‌های صادراتی می‌کند و حتی در شرایط تحریمی امروز توانسته‌ایم یک پروژه پتروشیمی را به میزان ٢.٢ میلیارد یورو از طریق فاینانس تامین مالی کنیم که خوشبختانه این پروژه ٩٩ درصد پیشرفت داشته و شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد و سالانه یک میلیارد دلار به صادرات کشور اضافه خواهد کرد.
وی با اشاره به خدمات این بانک به صادرکنندگان گفت: از دو هفته پیش بانک توسعه صادرات ایران ارز اسکناس حاصل از صادرات را بدون هیچ محدودیتی به قیمت بازار آزاد از صادرکنندگان خریداری می کند و در همان روز معادل ریالی آن را پرداخت می کند.
صالح آبادی با ارایه آماری از تسهیلات پرداختی این بانک در سال ٩٧ خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵١ هزار و ۴� ٣ میلیارد ریال تسهیلات ریالی و ۳۴۳ میلیون دلار تسهیلات ارزی پرداخت کرد.
وی گفت: همچنین در سال گذشته ١۵٢۴ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و ٧۴٩٣ میلیارد ریال به شرکت‌های کوچک و متوسط صادراتی تسهیلات پرداخت کرد.