تاریخ: 10:45 :: 2019/07/03
حذف بلیت نیم‌بها موقتی است

غلامرضا فرجی حذف بلیت نیم‌بها از سینماها را به دلیل تصمیماتی خودسرانه از سوی برخی سینماها دانست که بلیت‌ها را در ساعاتی مشخص نیم‌بها کرده بودند و تصمیم شورای صنفی برای حذف بلیت نیم‌بها را موقتی دانست.

غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش، اظهار داشت: برخی سینماها خودسرانه اقدام به فروش بلیت نیم‌بها در روزهایی غیر از سه‌شنبه‌ها کرده بودند که این اتفاق منجر به ورود شورای صنفی نمایش به این مسأله شد چرا که به هر حال نیم‌بها بودن بلیت‌ها در روزهای دیگر هفته باعث می‌شد فروش سینماهای دیگر تحت‌الشعاع قرار بگیرد.

فرجی خاطرنشان کرد: تهیه‌کنندگان به این مسأله اعتراض کردند و پس از بررسی‌های شورای صنفی نمایش مشخص شد که این تصمیم خودسرانه برخی سینماها باعث شده تا مخاطبان به سالن‌های دیگر نروند و طبیعتاً باید تصمیمی برای رفع این وضعیت گرفته می‌شد که فعلاً تصمیم ما بر این بوده که به طور کلی بلیت نیم‌ها در روزهای سه‌شنبه را حذف کنیم.

وی افزود: سینماهایی که قصد دارند همچنان بلیت نیم‌بها داشته باشند باید درخواست خود را به صورت کتبی به شورای صنفی نمایش ارائه دهند و در غیر اینصورت فروش بلیت نیم‌بها در هر سینما خلاف قوانین خواهد بود. تصمیم حذف بلیت‌های نیم‌بها در روزهای سه‌شنبه فعلاً به صورت موقتی گرفته شده تا به وضعیت شکل گرفته رسیدگی شود اما ممکن است طبق تصمیم شورای صنفی نمایش این تصمیم به صورت دائم اجرا شود.

فرجی در پایان درباره امکان کم شدن مخاطبان سینما با حذف بلیت نیم‌بها، گفت: نیم‌بها بودن بلیت‌ها اگر قرار است اتفاق خوبی باشد باید در چارچوب قوانین اجرا شود و اینکه هر سینما به تشخیص خود بلیت‌ها را در ساعاتی مشخص نیم‌بها کند مطمئناً این وضعیت روی دیگر سینماها تأثیر می‌گذارد و به ضرر سینما تمام می‌شود. مطمئناً در شرایطی که دو سینما در مجاور یکدیگر قرار دارند و یا فاصله چندانی بین آنها وجود ندارد سینمایی که بلیت‌هایش نیم‌بها است مخاطبان بیشتری خواهد داشت.