تاریخ: 10:47 :: 2019/07/01
وزارت ارشاد دستمزد بازیگران را مدیریت کند!

بالا بودن دستمزد بازیگران چهره سینما و تلویزیون ما را بر آن داشت تا با تهیه کنندگان این صنعت پولساز به بررسی علت افزایش بی رویه این مبالغ بپردازیم که نتیجه آن را از نظر می گذرانیم.

عبدالله علیخانی، تهیه کننده سینما، درباره پیشنهاد جایگزینی بازیگران تئاتر با چهره‌ها و سلبریتی‌های سینمایی به جهت بالا بودن ارقام دستمزد  آنها به خبرنگار برنا گفت: اول باید بدانیم چه عواملی در چهره شدن یک هنرمند دخیل هستند تا به چگونگی جلوگیری از روند بی‌رویه افزایش قیمت های بازیگری بپردازیم. کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه‌نویس، تبلیغات مجازی، پولهای نامعلوم و دیگر مسائل، عواملی هستند که در چهره شدن یک هنرمند تاثیر گذار هستند که تأثیرگذار بودن بسیاری از این عوامل نشأت گرفته از عدم مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

علیخانی افزود: این تهیه کنندگان هستند که  باید همت کنند تا با اعتماد کردن به بازیگران تئاتر از آنها به جای چهره‌های سینمایی استفاده کنند. مگر بازیگران چهره یا در واقع ستاره‌های سینما که در حال حاضر تعدادشان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد از کجا آمده‌اند؟ آنها هم روزی در عرصه تئاتر فعالیت می‌کردند و از همانجا به سطوح بالا دست پیدا کرده‌اند. با نگاهی به گذشته اغلب بازیگران متوجه خواهیم شد که این تئاتر بوده که موجب رشد و نام آوری آنها شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «زندگی خصوصی» ادامه داد: باید بگویم مشکل گرانی بازیگران چهره از آنجایی شروع شد که پول‌های بی رویه‌ای که معلوم نیست از کجا آمده است وارد این صنف شد و غرض از وارد کردن این پول‌ها به این صنعت مشخص نبود و در بسیاری مواقع بحث پولشویی مطرح شد که من دقیقاً اطلاع ندارم اما این پول‌ها آسیب‌هایی جدی در این زمینه وارد کرد.

وی افزود: برای جلوگیری از روند افزایش قیمت‌های بازیگران باید وزارت ارشاد از ورود این پول‌های کثیف به این صنف جلوگیری کرده و دستمزدها را میان عوامل سینما از جمله بازیگران کنترل نماید .

علیخانی با اشاره به هنرمندانی چون علی نصیریان، پرویز پرستویی، مجید مظفری، عزت‌الله انتظامی و … گفت: مگر تمامی این چهره‌ها از سکوی تئاتر بالا نرفته‌اند؟ استفاده از بازیگران، با تخصص تئاتر می‌تواند کمک بزرگی به افزایش تعداد هنرمندان با استعداد در  این عرصه شود که خود در کاهش قیمت‌های نجومی دیگر چهره‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند.