تاریخ: 12:03 :: 2019/06/18
آغاز پروازهای خارجی از ترمینال سلام از اول تیرماه

وزیر راه و شهرسازی از آغاز پروازهای خارجی از ترمینال گالری سلام از ابتدای تیر ماه امسال خبر داد.

محمد اسلامی امروز (سه‌شنبه) در آیین افتتاح ترمینال گالری سلام – که با حضور رئیس جمهوری انجام شد – گفت: برای تولید و پیشرفت کشور در شرایط تحریم نیاز به اراده منسجم و استفاده حداکثری از همه ظرفیت ها داریم تا چرخ کشور را بچرخانیم.

وی ادامه داد: هدفگذاری ما در بخش حمل و نقل جابجایی ١٠٠ میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشور و بازپس گرفتن سهم خود از حمل و نقل هوایی در منطقه است. در همین راستا در کنار توسعه زیر ساخت‌ها و فضای ترمینالی، به توسعه ناوگان نیازمندیم تا بتوانیم با ارتقای کمی و کیفی پروازهای ترانزیتی و عبوری به هدفگذاری جابجایی ١٠٠ میلیون مسافر در فرودگاه‌های کشور برسیم.

اسلامی بیان کرد: در ساخت ترمینال سلام از تجهیزات و توان داخلی استفاده کردیم و همزمان با افتتاح این پروژه، امروز در ارتقای سطح توان داخلی برای رسیدن به هدف مدنظر گام مهمی را برداشتیم.

ترمینال ایرانشهر در مرحله مناقصه

اسلامی خاطرنشان کرد: با اتکا به توان داخلی و برای ساخت ترمینال اصلی و بزرگ‌تر این فرودگاه یعنی ترمینال ایرانشهر آماده می شویم که اکنون در مرحله مناقصه قرار دارد.

وی درباره ساز و کار فعالیت ترمینال ایرانشهر اظهار کرد: در سال‌های آینده ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در این ترمینال به ٢٥ میلیون نفر می رسد و این ترمینال با همین روش احداث، اجاره، انتقال (بی.ال.تی) و با مشارکت بخش خصوصیساخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که از اول تیرماه پروازها از ترمینال سلام فرودگاه امام آغاز می شود، گفت: خدمات‌رسانی در این فرودگاه با آمادگی کامل همه ارگان ها از ابتدای تابستان انجام می‌شود.

ترمینال گالری سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) صبح امروز با حضور «حسن روحانی» رییس جمهوری افتتاح شد.

افتتاح این ترمینال بخش مهمی از برنامه توسعه شهر فرودگاهی محسوب می‌شود که ظرفیت اعزام و پذیرش این فرودگاه را تا ٨٠ درصد افزایش می‌دهد.

برنامه اصلی وزارت راه و شهرسازی اعزام و پذیرش سالیانه ٥٠ میلیون مسافر از طریق فرودگاه امام است که افتتاح ترمینال گالری سلام سرآغازی برای تحقق این هدف خواهد بود.سالانه ٥ میلیون مسافر از ترمینال گالری سلام اعزام و پذیرش خواهد شد که ظرفیت٨٠ درصدی را به فرودگاه امام اضافه خواهد کرد.