تاریخ: 11:32 :: 2019/06/08
پتروشیمی‌های بورس چه واکنشی به تحریم‌ جدید نشان دادند؟

در حالی که در واکنش به اعلام تحریم‌های جدید علیه صنعت پتروشیمی انتظار بر افت قیمتی گروه پتروشیمی می‌رفت، وضعیت عمومی این گروه در بورس امروز دامنه قیمتی منفی در جریان بوده اما آن دسته از سهم‌هایی که ریسک تحریم برایشان پایین‌تر بوده در دامنه مثبت دنبال می‌شوند.

پس از آنکه خزانه‌داری آمریکا در روز گذشته شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۳۹ شرکت پتروشیمی زیرمجموعه آن و همچنین عاملان فروش این شرکت را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد، انتظار می‌رفت اولین واکنش این گروه در بازار سهام امروز با افت شدید قیمتی مواجه شود اما خلاف این امر واقع شد.

در حالی که انتظار بر افت قیمتی گروه پتروشیمی می‌رفت، وضعیت عمومی این گروه در دامنه قیمتی منفی در جریان بوده اما آن دسته از سهم‌هایی که ریسک تحریم برایشان پایین‌تر است در دامنه مثبت دنبال می‌شوند.

گروه پتروشیمی واکنش شدیدی به اعلام خبر تحریم‌های جدید نشان نداده و به نظر می‌رسد وضعیت در صنعت پتروشیمی همان شده که قبلا در گروه فلزات اساسی اتفاق افتاده، در واقع گروه پتروشیمی تاکنون واکنش شدیدی به این موضوع نشان نداده است.

تا این لحظه از جریان معاملات بازار سهام امروز، پتروشیمی خلیج فارس در دامنه قیمتی منفی دو، بیشترین تاثیر منفی و پتروشیمی شپدیس در دامنه قیمتی مثبت چهار، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشته‌اند.