تاریخ: 9:54 :: 2019/05/20
امیدواری سلطانی‌فر به حضور پرشمار و پرقدرت کاروان‌های ایران در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برنامه‌ریزی ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ از یک سال و نیم پیش آغاز شده، ابراز امیدواری کرد که ایران حضور پرتعداد و پرقدرتی در این رویدادها داشته باشد.

مسعود سلطانی‌فر  اهمیت بازی‌های المپیک و پارالمپیک را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در فاصله حدود ۱۴ ماه تا بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از حدود یک سال و نیم پیش مجموعه ورزش ایران در قالب وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و همچنین فدراسیون‌های ورزشی در یک مجموعه ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک را در یک حرکت جمعی آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در راستای حضور در بازی‌های المپیک چند رویداد مهم را به عنوان ارزیابی در دستور کار قرار دادیم تا عملکرد ورزشکاران به عنوان یک برنامه جامع مد نظر و ارزیابی قرار گیرد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: از آن روزی که شروع کردیم، بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو با درخشش قهرمانان ایران همراه بود و سپس در بازی‌های داخل سالن آسیا نیز ورزشکاران ما درخشش خوبی داشتند و در رویدادهای مهم بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هم اتفاقات خوبی رخ داد، به‌طوری که در بازی‌های آسیایی بیشترین تعداد مدال در ادوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بدست آمد و در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ نیز رتبه چهارمی ایران به سومی ارتقا پیدا کرد.

سلطانی‌فر گفت: از طرفی رکوردهای خوبی در هر دو رویداد به ارمغان آمد. در کبدی بازی‌های آسیایی که سطح آن به دلیل حضور قدرت‌های برتر جهان در قاره کهن دارای سطح جهانی است، هر دو تیم زنان و مردان ایران قهرمان شدند، والیبال بدون حتی یک ست باخته قهرمان شد و در واترپلو بعد از ۴۴ سال در تاریخ بازی‌های آسیایی روی سکو رفتیم و در رشته‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری، ووشو و کاراته هم به نتایج خوبی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه این سه رویداد تحلیل و تفسیری شد تا به آنچه می‌خواستیم، برسیم، گفت: با این آمادگی که به مرور بدست می‌آید، انشالله بتوانیم سهمیه‌های لازم را از طریق مختلف بدست آوریم و امیدوارم سال ۹۸ که با محدودیت‌های مالی هم مواجه هستیم توام با کسب بیشترین سهمیه در المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ شود.

سلطانی‌فر: زیر سؤال بردن همه چیز با یک شکست، عین بی‌انصافی و بی‌عدالتی است