گروه: : / . / علمی / فرهنگی
تاریخ: 10:18 :: 2019/05/11
پرچمدار جدید سامسونگ با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی می‌آید؟

خبرهای جدید از شرکت سامسونگ حاکی از این است که این شرکت برای پرچمدار بعدی خود، Galaxy Note 10 یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در نظر گرفته است.

به زودی، دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پشت گوشی‌های هوشمند بالاترین رزولوشن برای عکسبرداری توسط یک گوشی هوشمند نخواهد بود. به تازگی، سامسونگ یک سنسور ایزوسل GW1 با قدرت ۶۴ مگاپیکسل به همراه سایز پیکسلی ۰.۸ میکرومتر رونمایی کرده است که کوچکترین دوربین گوشی حال حاضر جهان است.

علاوه بر این، یک مدل سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل GW2 را هم معرفی کرده است. سنسور دوم هم دارای سایز پیکسلی ۰.۸ میکرومتر است که نشان می‌دهد سنسورهای شرکت سامسونگ دارای لنزهایی با رنج ۲۰ تا ۶۴ پیکسل و سایز پیکسلی ۰.۸ میکرومتر است.

فناوری ایزوسل برای اولین بار توسط سامسونگ در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. این شرکت یک سنسور یک میکرومتری در سال ۲۰۱۵ ساخت و پس از آن سنسور ۰.۹ میکرومتری خود را در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد.

سنسورهایی با اندازه کمتر این امکان را به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند فراهم می‌آورد تا ماژول‌های دوربین کوچکتری برای گوشی‌ها تولید کنند یا پیکسل‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهند و تصاویری با کیفیت بالا را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

بر اساس گفته‌های تولیدکننده، استفاده از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تصاویری با جزئیات دقیق در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با ادغام چهار دوربین در یک دوربین، این سنسور در شرایط عکسبرداری در نور محیطی کم، می‌تواند تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی تولید کند. سنسور GW1 از کیفیت HDR واقعی با چگالی ۱۰۰ دسی‌بل پشتیبانی می‌کند در صورتی که لنزهای نسل قبل قادر بودند از چگالی ۶۰ دسی‌بل پشتیبانی کنند.

مزیت لنز جدید سامسونگ این است که می‌تواند رنگ‌های غنی‌تری را در تصاویر منعکس کند. این سنسور همچنین شامل «Super PD» می‌باشد که یک فناوری فوکوس خودکار با عملکردی بسیار قدرتمند است. در رابطه با فیلمبرداری این دوربین هم می‌توان اشاره کرد که سنسور GW1 قادر خواهد بود با کیفیت FHD و با سرعت ۴۸۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. سامسونگ اعلام کرده است که این سنسور اجازه خواهد داد تا کاربران فیلم‌هایی با صحنه آهسته سینماتیک هم ضبط کنند.

 

نمونه‌های اولیه دو سنسور ۶۴ و ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ تولید شده‌اند و پس از این قرار است وارد مرحله تولید انبوه شوند که این می‌تواند بدین معنا باشد که احتمال وجود هر دو سنسور در پنل پشتی گوشی سامسونگ Galaxy Note 10 هست. می‌توانیم جدیدترین دوربین‌های ساخت سامسونگ را روی گوشی‌های سری Galaxy Note ببینیم که قرار است در ماه آگوست امسال رونمایی شوند. این سری دارای دو گوشی با قابلیت ارتباط LTE و دو گوشی با قابلیت ۵G خواهد بود که دارای نمایشگری به اندازه‌های ۶.۲۸ و ۶.۷۵ اینچ خواهند بود.

پرچمداران جدید شرکت سامسونگ یعنی خانواده Galaxy S10 دارای دوربین سه‌گانه هستند که سنسورهای آن به ترتیب ۱۲ مگاپیکسل، ۱۲ مگاپیکسل با زوم اپتیکال دو برابری و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت‌های الترا-واید هستند. بهترین مدل این خانواده یعنی Galaxy S10 5G، دارای یک سنسور ToF هم هست. این سنسور برای این به Galaxy S10 اضافه شده است تا از آن در تولید تصاویری با افکت بوکه و برنامه‌های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گیرد.

 

ه

مینجا باید اشاره کنیم که سنسور ۴۸ مگاپیکسلی GM2 جایگزین سنسور اول تولید سامسونگ با قدرت ۴۸ مگاپیکسل است که در اکتبر سال گذشته تولید شده بود. سنسور ۴۸ مگاپیکسلی GW1 روی galaxy A80 مورد استفاده قرار گرفت، گوشی که دارای دوربین سه‌گانه کشویی چرخان بود.

با اعلام این خبر، سامسونگ زنگ خطر را برای شرکت سونی در زمینه تولید سنسورهای دوربین عکاسی گوشی‌های هوشمند به صدا درآورد. شرکت سامسونگ در حال حاضر هم برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند قطعات داخلی مانند چیپست‌های حافظه و نمایشگر تولید می‌کند. در نتیجه، سامسونگ می‌تواند در کنار تولید قطعات داخلی گوشی‌های هوشمند از تولید سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند هم سود زیادی کسب کند.