تاریخ: 11:25 :: 2019/05/04
امین عظیمی مدیر واحد «ارتباطات، آموزش و پژوهش» مجموعه تئاتر شهر شد

مدیر مجموعه تئاترشهر با صدور حکمی امین عظیمی را به عنوان مدیر واحد «ارتباطات، آموزش و پژوهش» این مجموعه منصوب کرد.

سعید اسدی در نشست خبری خود که چندی پیش برگزار شد از تغییرات عمده در ساختار اداری تئاتر شهر گفته بود. از جمله حذف پست روابط عمومی این مجموعه و تغییر مأموریت آن. امروز تئاتر شهر اعلام کرده است که سعید اسدی مدیرمجموعه تئاتر شهر با صدورحکمی امین عظیمی را به عنوان مدیر واحد «ارتباطات، آموزش و پژوهش» این مجموعه منصوب کرده است و این واحد در قالب  ترکیبی از حوزه‌های «روابط عمومی» و «آموزش و پژوهش» مجموعه تئاتر شهر به فعالیت خود در سال ۹۸ ادامه خواهد داد.

آقای عظیمی جایگزین محمد جعفریان در دفتر روابط عمومی می‌شود.

آقای عظیمی سال گذشته نیز در برنامه Showcase جشنواره تئاتر فجر مسئولیت این برنامه را برعهده داشت. Showcase زیرمجموعه بخش بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی در دوره حضور سعید اسدی در این دفتر بود.

در حکم سعید اسدی آمده است: «جناب آقای امین عظیمی بنا بر سوابق، تجربیات و توانایی ارزشمند شما در زمینه‌ روابط عمومی و فعالیت رسانه‌ای و همچنین  قابلیت شما در هدایت و نظارت بر فعالیت و فرایندهای آموزشی و پژوهشی مرتبط با حوزه هنرهای نمایشی، بدین‌ وسیله به عنوان «مدیر واحد  ارتباطات ، آموزشی و پژوهشی» مجموعه تئاتر شهر منصوب می‌شوید.

امید است که با استعانت از پروردگار یکتا و همکاری مثبت و شایسته با کارکنان گرامی تئاتر شهر در ایجاد تعامل مثبت و سازنده با اصحاب رسانه و همچنین  ارتباط موثر و پویا با مخاطبان برای ترغیب بهره‌مندی بیشتر و با کیفیت تر از آثار نمایشی، تعامل با نهادها جهت طراحی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و گردآوری و تهیه و اجرای طرح های آموزشی و پژوهشی در مشارکت با سایر واحدهای مجموعه تئاتر شهر کوشا باشید، تا در مسیر ارتقا بخشی به هویت و جایگاه فرهنگی و هنری شاهد پویایی و شکوفایی هرچه بیشتر این مجموعه گرانقدر باشیم.

شرح وظایف و حدود مسئولیت و عملکرد جنابعالی به پیوست این حکم ابلاغ می شود. امیدوارم با کوشش شایسته خود در این جایگاه، در به ثمر رساندن راهبرد، چشم انداز و مأموریت های تعریف شده‌ی جدید برای مجموعه تئاتر شهر پیروز و توانا باشید.»

امین عظیمی، پژوهشگر، منتقد و مدرس تئاتر و سینما، دانشجوی دکترای تخصصی (PHD) مطالعات تئاتر  در  پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، فارغ التحصیل دوره«روایتگری دیجیتال»(Digital Story Telling) از دانشگاه بیرمنگام و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سینما و کارشناسی ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است.  عمده فعالیت های او  از سال ۱۳۸۹ تاکنون تدریس تئاتر و سینما در دانشگاه های هنر تهران، سوره و دانشکده هنر و معماری بوده و به عنوان یک پژوهشگر،علاوه بر انتشار نقدهای تخصصی تئاتر در نشریات گوناگون همچون فصلنامه تخصصی ادبیات نمایشی «سیمیا»، «سینما و ادبیات»، «نمایش»، «صحنه» و نشریات دیگر، مقالات علمی-پژوهشی گوناگونی در حوزه مطالعات تئاتر و اجرا در نشریات تخصصی دانشگاهی و بین المللی  همچون Asian Theatre Journal ،  Alternatives théâtrales،   Theater der zeitو نشریه «بررسی مسائل اجتماعی ایران» به طبع رسانده است.

در سوابق او می‌توان به عضویت در هیات مدیره انجمن منتقدان و پژوهشگران خانه تئاتر از سال ۱۳۸۳، عضویت در انجمن مدرسان خانه سینما و دو دوره دبیری بخش پژوهش و انتشارات جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، سردبیری روزنامه تئاتر در بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و دبیری کارگروه تخصصی نقد تئاتر در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اشاره کرد. از دیگر فعالیت‌های او در زمینه نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر نیز می‌توان به اجراهای «اضافه حقوق»، «اکوئوس»،«خواب»، «سه پاس از حیات طیبه نوجوانی نجیب»  و تعدادی دیگر اشاره کرد.