تاریخ: 12:42 :: 2019/04/27
اشتباه مهم داور ، به ضرر پرسپولیس بود یا سپاهان و تراکتورسازی ؟! قلعه نویی حق داشت یا برانکو ؟!

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و سپاهان ؛ تنها اشتباه داوری دیدار پرسپولیس - سپاهان به ضرر تراکتورسازی !

حیدر سلیمانی و نوید مظفری از مطرح ترین کارشناسان داوری معتقد هستند که بیژن حیدری قضاوت خوبی را در دیدار پرسپولیس و سپاهان پشت سر گذاشت وتنها اشتباهش کارت ندادن به سیدجلال بوده است.
این درحالی است که سیدجلال اگر در این مسابقه کارت زرد می گرفت از دیدار برابر تراکتورسازی محروم می شد و این یعنی این اشتباه به ضرر تراکتورسازی شد !

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت بیژن حیدری در دیدار پرسپولیس وسپاهان گفت:

قضاوت خوبی را از بیژن حیدری دیدیم و او سعی کرد بازی را مدیریت کند. حیدری سعی کرد با اخطارهای کمتر جو متشنج سکوها به داخل زمین انتقال پیدا نکند.

وی ادامه داد:

تنها اشتباه این داور در دقیقه ۶۷ رقم خورد که باعث ایجاد جنجال تا آخر بازی شد. سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس پس از از دست دادن توپ، با آرنج به محمد کریمی زرد که مستحق دریافت کارت زرد بود اما داور خطایی نگرفت و همین امر موجب به جوش آمدن قلعه‌نویی شد. پس از این صحنه حواشی بازی زیاد شد و نکته تعجب‌آور این بود که هر دو مربی یعنی هم برانکو و هم قلعه‌نویی علی رغم قضاوت خوب حیدری از او شکایت داشتند.

این درحالی است که سیدجلال اگر در این مسابقه کارت زرد می گرفت از دیدار برابر تراکتورسازی محروم می شد و این یعنی این اشتباه به ضرر تراکتورسازی شد !

نوید مظفری هم این موضوع را تایید کرد در ادامه بررسی داوری این دیدار از سوی نوید مظفری را می خوانید.

نوید مظفری در مورد نحوه قضاوت بیژن حیدری در بازی پرسپولیس و سپاهان گفت:

بازی بسیار سخت و سنگین بود. شاید حساس‌ترین مسابقه لیگ بود. حواشی مسابقه از اصل مسابقه پررنگ‌تر بود وگرنه داور مسابقه اشتباه تاثیرگذاری نداشت.

وی افزود:

داور در چند صحنه در میانه میدان مرتکب اشتباهاتی به ضرر هر دو تیم شد اما اشتباه تاثیرگذاری نداشت ولی عجیب بود که چرا این همه اطراف زمین شلوغ بود  این مساله به مسئولان برگزاری مسابقه برمی‌گردد.

مظفری در مورد اعتراض شدید قلعه‌نویی به داور گفت:

در دقیقه ۶۹ مسابقه سیدجلال حسینی روی بازیکن سپاهان مرتکب خطا شد . ولی در مجموع تیم داوری در نتیجه بازی اشتباه تاثیرگذاری نداشت.

بدین ترتیب شاید بتوان گفت با توجه به قضاوت تقریبا بدون اشکال تیم داوری ،  نه اعتراضات برانکو و نه گلایه های قلعه نویی صحیح نبودند و در این بین اگر تیمی بخواهد از بابت داوری این دیدار گلایه مند باشد تراکتورسازی و البته لینکز سر مربی این تیم است !