تاریخ: 14:03 :: 2019/04/15
آلبوم کُردیِ وریشه با صدای بیژن کامکار منتشر شد

بیژن کامکار، در تازه ترین همکاری خود با کاوه سپندار نوازنده و آهنگساز، آلبومی را تحت عنوان وریشه ارائه کرده است . این اثر در فضایی از موسیقی زیبای کُردی و در قالب ۱۰ قطعه به عناوین «پیری موغان»، «تکنوازی نی»، «یادگار»، «تکنوازی دیوان»، «کوهستان»، «ئه ی مانگ»، «تکنوازی عود»، «نیشتمان»، «تکنوازی دیوان۲» و «بوچی ئه ژیم» به اجرا در آمده است.

آلبوم کُردیِ وریشه به آهنگسازی کاوه سپندار و آواز بیژن کامکار، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری فروغ فلق راهی بازار موسیقی شد.

بیژن کامکار، در تازه ترین همکاری خود با کاوه سپندار نوازنده و آهنگساز، آلبومی را تحت عنوان وریشه ارائه کرده است . این اثر در فضایی از موسیقی زیبای کُردی و در قالب ۱۰ قطعه به عناوین «پیری موغان»، «تکنوازی نی»، «یادگار»، «تکنوازی دیوان»، «کوهستان»، «ئه ی مانگ»، «تکنوازی عود»، «نیشتمان»، «تکنوازی دیوان۲» و «بوچی ئه ژیم» به اجرا در آمده و اشعار آن از سروده های شاعرانی چون وفائی، هیمن، درویش، شیرکو بی کس و رمضان زامدار انتخاب شده اند.

خضور کاوه سپندار در نقش آهنگساز و تنظیم کننده  قطعات ،بدین معنا است که قطعات کاملا نو و تازه هستند؛ با این حال ساختار و چهارچوب‌های موسیقی کردی در آن رعایت شده‌اند و صدای گرم و اصیل  کامکار نیز زیبایی دو چندانی به اثر بخشیده است.

کسری سپندار (عود، دیوان، تارباس، کرال)، همایون پشتدار (کمانچه، کمانچه آلتو)، ماهور زمانه پور (تنبک، سازهای کوبه ای)، سوده اسدپور و تریفه کریمیان (کرال) و کاوه سپندار (آهنگساز، نی، دیوان، دف) در این اثر به هنرنمایی پرداخته و آواز بیژن کامکاررا همراهی کرده اند.

شایان ذکر است که آلبوم کُردیِ وریشه توسط مؤسسه فرهنگی و هنری فروغ فلق منتشر شده و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اورجینال اثر را از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه نمایند.

برچسب ها: ,