شهردار پلدختر
تاریخ: 17:59 :: 2019/04/13
نگران تکرار سیل هستیم

شهردار پلدختر درباره سیل اخیر در شهر پلدختر استان لرستان و اقدامات انجام شده برای کمک به سیل‌زدگان اظهار کرد:در 12 فروردین امسال یک سیلاب کاملا بی سابقه در پلدختر اتفاق افتاد و رودخانه‌ای که ظرفیت سه هزار متر مکعب بر ثانیه آب را دارد، در مقابل سیلابی با 6 هزار مترمکعب آب قرار گرفت و موجب شد آب وارد شهر شود.

شهردار پلدختر درباره سیل اخیر در شهر پلدختر استان لرستان و اقدامات انجام شده برای کمک به سیل‌زدگان اظهار کرد:در ۱۲ فروردین امسال یک سیلاب کاملا بی سابقه در پلدختر اتفاق افتاد و رودخانه‌ای که ظرفیت سه هزار متر مکعب بر ثانیه آب را دارد، در مقابل سیلابی با ۶ هزار مترمکعب آب قرار گرفت و موجب شد آب وارد شهر شود.

شهردار پلدختر اضافه کرد:حدود ۱۵۰ هکتار یعنی بیش از یک سوم شهر به طور مستقیم درگیر سیلاب و باعث شد هزاران نفر بی خانمان شوند و برخی فقط لباس‌های تن‌شان برای‌شان مانده است و همه زیرساخت‌های شهری در قسمتی از شهر از بین رفته است.

وی افزود: علی‌رغم این حادثه، همه هموطنان برای کمک به سیل‌زدگان در قالب گروه‌های جهادی، خیرین و نیروهای نظامی و انتظامی پای کار آمدند وانصافاً عزیزانی که آمدند دغدغه‌شان کمتر از ما نیست و پای هستند و کار می‌کنند.

شهردار پلدختر تاکید کرد: مهمترین مشکل برگرداندن شهر به حالت عادی است و تا کنون ۶۰ تا ۶۵ درصد گل و لایی که وارد شهر شده، برداشته شده است و حدود ۵۰ دستگاه و اداره و نهاد عمومی درگیر ماجرا هستند. پیش‌بینی می‌کنیم

تا یک هفته دیگر شهر از این وضعیت خارج شود و یک مقدار چهره شهری خود را پیدا کند.

چراغی یادآور شد: آب، برق و گاز به صورت ناپایدار وصل شده است زیرا زیرساخت‌ها به کلی آسیب دیده است و هم اکنون علاوه بر هلال احمر، چهار گروه ارتش، سپاه، بنیاد مسکن و مجموعه شهرداری‌ها ماشین‌آلات خود را برای خدمت به مردم وارد میدان کرده‌اند. شهرداری پلدختر هم امکاناتی جزئی دارد که در همان حد در گوشه‌های مختلف شهر مشغول است و بیشتر کار مشاوره‌ای به افراد دیگر در خدمت‌رسانی می‌دهد.

وی گفت: در بحث جمع‌آوری زباله‌های شهری یک مقدار مشکل داریم زیرا بیش از پنج هزار نفر به جمعیت شهر پلدختر اضافه شده است و شاید بیش از ۱۰۰ سطل زباله فقط در شهر وجود دارد و بقیه را آب برده  و زباله‌‌ها دپو شده است. در این هفت الی هشت روز به اندازه دو الی سه ماه فضای دپو زباله پر شده است.

چراغی تاکید کرد: یک نگرانی داریم و آن هم این است که دیوارهای ساحلی از بین رفته و اگر سیلی دوباره اتفاق بیافتد شاید آب وارد شهر شود؛ ضمن اینکه ظاهراً اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت نیز پر باران خواهد بود.

برچسب ها: ,