تاریخ: 10:19 :: 2019/04/08
بیمه بیکاری کارگران آسیب‌دیده از سیل از اول فروردین لحاظ می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: از اول فروردین امسال همه کارگرانی که بدلیل سیل بیکار شدند، می توانند از حقوق بیمه بیکاری استفاده کنند.

حسینقلی قوانلو اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته سیلاب ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش صنعت،معدن و تجارت استان گلستان خسارت وارد کرده است.

وی بیان کرد: حدود ۱۸۵ واحد صنعتی فعال ما عمدتا در آق قلا دچار خسارت شدند که حدود ۱۰۰ واحد خسارت کلی دیدند و مابقی خسارت جزئی بود.

قوانلو با اشاره به آسیب به زیر بناهای شهرک های صنعتی، تصریح کرد: حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد خسارت‌های واحدهای صنعتی استان بوده و ۳۰ میلیارد تومان نیز خسارت به بخش هایی مانند سیستم آبرسانی، برق رسانی و تصفیه خانه وارد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: علاوه بر واحدهای آسیب دیده در شهر آق قلا، حدود ۲۰ واحد معدنی در شهرهای رامیان و آزادشهر ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان خسارت دیدند.

وی اظهار کرد: ۲۲۰۰ واحد صنفی در سطح استان صدمه دید که ۱۸۰۰ واحد آن در شهرستان آق قلا و ۳۰۰ الی ۴۰۰ واحد آن در شهرستان گنبد بوده و مابقی نیز در حال ارزیابی است و پیش بینی می کنیم این عدد به ۲۵۰۰ واحد برسد. خسارت این بخش نیز در مجموع ۵۰ میلیارد تومان است.

قوانلو تصریح کرد: به هیئت وزیران پیشنهاد دادیم که بخشی از این خسارات را به صورت بلاعوض جبران کند و بدهی های قبل واحدهای صنفی و بیمه، مالیات و دارایی آنها نیز تا سه سال عقب بیفتد که امیدواریم این پیشنهاد در جهت کمک به آسیب دیدگان سیل گلستان تصویب شود.

رئیس صنعت،معدن و تجارت گلستان در ادامه درخصوص بیمه کارگران واحدهای صنعتی خسارت دیده، گفت: همه کارگرانی که بیمه بودند و مشمول بیمه بیکاری می‌شوند از فرودین ماه با تقاضای خود کارفرما از حقوق بیمه بیکاریبرخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰۰ نفر در شهرک های صنعتی استان مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارگرانی که شرایط بیمه را ندارند نیز با تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان می‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.