تاریخ: 10:05 :: 2019/04/07
مجلس طرح حمایت از کالای ایرانی را اصلاح کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اسلامی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایتی از کالای ایرانی اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی و اصلاح کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این طرح مقرر کردند به منظور ارائه انواع ابزارهای تضمین مورد نیاز بخش تولیدی و خدماتی کشور اعم از ضمانت نامه شرکت در مناقصه، پیش پرداخت، حسن انجام کار، حسن انجام تعهدات، کسور وجه الضمان و سایر ضمانت نامه های تعهدات قراردادی، دولت مکلف است زمینه های قانونی لازم را برای تاسیس و شکل گیری فعالیت موسسات تضمین غیر دولتی را ظرف مدت ۶ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون فراهم کند، شرکت های بیمه گر ایرانی غیر دولتی مجازند نسبت به تاسیس موسسات تضمین بر اساس ضوابط و مقررات قانونی اقدام کند.

نمایندگان همچنین در ماده دیگری از این طرح به دولت اجازه داده می شود اقدام قانونی لازم برای تشویق بیمه ای فعالیت های تحقیق و توسعه، نحوه محاسبه حق بیمه، معافیت بیمه ای و مفاصاحساب کلیه قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی با دانشگاه ها یا مراکز علمی و پژوهشی دارای مجوز قطعی از وزارت خانه های علوم و بهداشت را انجام دهد.

نمایندگان همچنین در ماده دیگری مقرر کردند: در مورد تهیه اقلام و نیازهای قراردادهای پژوهشی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی فناورانه دانشگاه ها یا مراکز علمی و پژوهشی دارای مجوز قطعی از وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت طبق قوانین و مقررات مربوط به آن عمل می شود.