تاریخ: 11:37 :: 2019/03/12
ابوبکر بغدادی در بازداشت ارتش آمریکا

روزنامه ینی شفق ترکیه نوشت اطلاعات منابع خبری حاکی از آن است که ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در حال حاضر در بازداشت ارتش آمریکا قرار دارد.

پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» نوشت، سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، به عنوان بخشی از عملیات پوششی برای خارج کردن تروریست‌ها از منطقه، دست‌کم به ۱۴۰ نفر از عناصر داعش هویت، اسم و گذرنامه جدید اعطا کرده است.

سیا دست‌کم دو هزار تروریست داعشی را در اردوگاهی که متعلق به حزب کارگران کردستان بود مورد بازجویی قرار داد و در نهایت از میان آن‌ها ۱۴۰ نفر مدارک شناسایی جدید دریافت کردند. بنا به این گزارش، بازجویی‌ها در «ایستگاه‌های ویژه بازجویی» که آمریکا در سوریه و عراق برپا کرده است صورت می‌گیرد. علاوه بر آمریکا، عوامل اطلاعاتی فرانسه، اسرائیل و انگلیس نیز با تروریست‌های داعش در عراق و سوریه دیدار می‌کنند.

ینی شفق در ادامه نوشت: این ایستگاه‌ها به شدت توسط ارتش آمریکا حفاظت می‌شود و غیرنظامیان به هیچ عنوان اجازه ورود به آنها را ندارند؛ زیرا سیا در حال حاضر نیز در آنجا در حال بازجویی عناصر «ویژه» داعش است.

بنا به اطلاعاتی که روزنامه ترکیه‌ای ینی شفق به دست آورده است ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، در حال حاضر در بازداشت ارتش آمریکاست. تصاویر ثبت شده از این تروریست فراری در یکی از خودرو‌های زرهی آمریکا این ادعا را تایید می‌کند.

9579549_568

جنگ داخلی سوریه از سال ۲۰۱۱ آغاز شد که در پی آن صد‌ها هزار غیرنظامی کشته و یا آواره شدند. سال گذشته میلادی داعش در سوریه شکست خورد و در حال حاضر تنها دو درصد از خاک این کشور را در اختیار دارد.