تاریخ: 10:59 :: 2019/03/12
رفع مشکل کم آبی در مناطق محروم با نوآوری سپاه

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به‌وسیله دستگاه‌های تولیدشده توسط دانشگاه امام حسین(ع) که در «شهر آبی خرمشهر» استفاده شد، می‌توان نیاز آبی را در مناطق درگیر با کم آبی رفع کرد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در آئین افتتاحیه فاز نخست شهر آبی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه دستگاه‌های شهر آبی خرمشهر حاصل تلاش دانشمندان کشور و جوانان دانشگاه امام حسین (ع) برای رفع مشکل آب شرب در مناطقی است که با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: این دستگاه‌ها ساخت داخل کشور هستند و قادرند از رطوبت هوا، آب تولید کرده، آن را شیرین و آلودگی آن را تصفیه کنند و درجایی که آب وجود ندارد با قیمت بسیار ارزان می‌توانند مشکل آب شرب مردم منطقه را مرتفع می‌کند.

فرمانده کل سپاه بابیان اینکه با توجه به وضعیت بحرانی آب در کشور می‌توان به‌وسیله این دستگاه‌ها در مناطق مختلف کشور نیازهای آبی را برطرف کرد، ابراز امیدواری کرد: مسئولان تأمین آب شرب و بهداشت در سراسر کشور با مجموعه دانشگاهیان دانشگاه امام حسین (ع) سپاه قرارداد منعقد کنند تا برای تولید دستگاه‌هایی که متناسب با وضعیت آن منطقه است در پی رفع نیاز آبی کشور باشند.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با اقدامات دانش‌بنیان که در جهت رفع آب انجام می‌شود و آغاز این حرکت که با ایام راهیان نور هم‌زمان و در مسیر شلمچه و گذر کاروان‌های راهیان نور و در مکان مقدسی انجام‌شده است، برای مردم ایران مبارک باشد.

سرلشکر جعفری همچنین در آئین افتتاحیه شهر آبی خرمشهر به بهره برداری از فاز نخست این پروژه برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: این پروژه به خاطر برکتی که در شهر خرمشهر هست افتتاح می‌شود و می‌تواند با همت تلاشگران عرصه علمی به صورت سیار در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان جنوبی و سایر استان‌های که مشکل آب دارند، گسترش یابد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رابطه اظهار کرد: سپاه پاسداران با افتتاح این پروژه اعلام می‌کند، با توجه به نیازمندی آب، در هر نقطه‌ای از کشور با رطوبت هوا می‌توان آب مردم را تأمین و مشکل کمبود آب را برطرف کرد.