تاریخ: 14:33 :: 2019/03/09
ریاست به شرط آقازاده و ژن خوب

انتخابات ریاست فدراسیون کاراته در حالی تا چند روز آینده برگزار خواهد شد که ردپای آقازاده‌ها و ژن‌های خوب در کسب کرسی ریاست فدراسیون دیده می‌شود.

 کاراته قصه هزار و یک شب است، گویی کاراته و حاشیه با هم عجین شده‌اند. اصلاً این رشته سامورایی و جذاب گویا دوست ندارد از حاشیه جدا شود. این روزها در آستانه انتخابات ریاست فدراسیون کاراته این رشته به شدت درگیر حواشی انتخاب رئیس آینده است. از هر سمت و سویی حرف و حدیث‌هایی به گوش می‌رسد. یکی می‌گوید کاراته را می‌خواهند بفروشند! دیگری می‌گوید مرد خاکستری صندلی ریاست فدراسیون را به مزایده گذاشته است! به هر حال تا انتخابات ریاست فدراسیون کاراته چند روز باقی مانده و این رشته المپیکی به شدت روزهای حساسی را سپری می‌کند.

شاید هر کسی دست به نقدتر باشد، صندلی ریاست فدراسیون از آن او خواهد شد. خبرهای داغ این روزها از کاراته زیاد شنیده می‌شود. اینکه گفته می‌شود رئیس سابق سازمان تربیت بدنی که اتفاقاً نسبت نسبی با یکی از کاندیدای ریاست فدراسیون دارد، با مدیرکل سابق دفتر خود (حلقه اصلی ارتباطات با هیأت‌های استانی در شمال ایران) در تلاش هستند تا با رایزنی‌های خود برای آقازاده معروف رای جمع کنند تا او با برخورداری از ژن خوب مرغوب، کرسی ریاست فدراسیون المپیکی کاراته را از آن خود کند. علی برکت الله به حمایت‌های مسئولان وزارت ورزش و جوانان!

شنیده‌ها حاکی از آن است در طول چند ماه اخیر مرد خاکستری که نقش به سزایی در جمع کردن رای برای کاندید مورد نظر دارد، برای گزینه‌های وزارت ورزش رای جمع کند. البته محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع انتخابات ریاست فدراسیون ووشو در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود دو گزینه ریاست فدراسیون کاراته در صحبت با سرپرست فدراسیون خود را گزینه وزارت ورزش معرفی کردند و یکی از آنها خواهرزاده رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی و پسر مدیرعامل بانک پاسارگاد است، واکنش نشان داد و گفت: این موضوع را از شما می‌شنوم. اینکه گزینه مرتبط با وزارت ورزش و جوانان مطرح می‌شود، درست نیست. برخی گزینه‌ها کارمند وزارت ورزش یا شرکت‌های وابسته هستند که مشکلی برای ثبت‌نام ندارند اما گزینه ما نیستند. شما یک نمونه بیاورید که وزارت ورزش در انتخاب فدراسیون‌ها گزینه‌ای داشته باشد تا این موضوع مشخص شود.

داورزنی حمایت رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی از فامیل خود که جزو آقازاده‌ها محسوب می‌شود را رد کرد. اما اصل ماجرا این است که آقای ژن خوب که خواهرزاده آقای مدیر سابق است، این روزها به شدت تلاش می‌کند با پشتوانه پدری متمول و با حمایت‌های مرد خاکستری کاراته ایران در مجمع انتخاب ریاست این فدراسیون برنده این جدال نابرابر باشد. استفاده از بند ژن خوب و آقازاده بودن امتیاز ویژه این کاندیدا است!

از سوی دیگر شنیده می‌شود یکی دیگر از کاندیدای مورد حمایت مرد خاکستری کاراته، کسی است که حمایت یکی از بزرگترین اختلاس گران ایران را پشت سر خود دارد. مردی که این روزها پشت میله‌های زندان است و دوران محکومیت خود را سپری می‌کند. اختلاسگری که اتفاقاً رابطه نزدیکی با کاراته دارد و فرزندش روی تاتامی مبارزه می‌کند!

گزینه مدنظر آقای اختلاسگر این روزها به شدت از سوی یکی از داوران بین‌المللی کاراته ایران حمایت می‌شود تا رای‌ها به سمت او سرازیر شود. این گزینه مورد نظر با حمایت داور بین‌المللی کاراته کشورمان و یکی از دوستان خود «آرام» و بی‌سر و صدا در تلاش هستند تا رای را به سمت این گزینه هدایت کنند. آقای وکیل اختلاس‌گر معروف ایران در تلاش است که با پشتوانه این اختلاس‌گر معروف برنده این ماراتن باشد.

گویا هر کسی از هرجایی که در تلاش است تا به یاری آقازاده و ژن خوب بشتابد. در این رقابت نابرابر یکی دیگر از رؤسای سابق فدراسیون کاراته که این روزها رفت و آمدهای زیادی را به فدراسیون کاراته دارد و گویا مسئولیت پیک پیام رسان را دارد نیز دنبال جمع کردن رای برای آقازاده معروف است. این روزها هر کسی در حد توان خود در تلاش است تا قدمی برای ژن‌های خوب و آقازاده‌ها در کاراته بردارد! به هر حال برخی‌ها گویا تصور می‌کند که کاراته ارث پدری‌شان است و حق دارند آن را به مزایده بگذارند و چوب حراج بزنند تا هر کسی دست به نقدتر باشد، نام او را از گوی مزایده نابرابر بیرون بیاورند و صندلی ریاست را به او هبه کنند!

ما امیدواریم صحبت‌هایی که این روزها در مورد دو گزینه‌ای که ادعا می‌کنند تحت حمایت وزارت ورزش و جوانان هستند و مرد خاکستری کاراته هم به سفارش خیابان سئول در تلاش است برای ماندگاری خود نام آنها را از گوی شناس بیرون بکشد، کاملاً شایعه باشد.

به هر حال باید نشست و منتظر ماند تا ببینیم که آیا انتخاب رئیس آینده بر حسب شایسته سالاری خواهد بود و یا اینکه آقازاده بودن و ژن خوب بودن اینجا هم کارساز خواهد بود باز هم برگ برنده را دست آنها خواهد داد!