تاریخ: 2:21 :: 2018/04/09
سرقت اطلاعات ۲۸۰۰ ایرانی در ثبت‌نام لاتاری/ هکر در اصفهان دستگیر شد

فرد دستگیر شده در اعترافات خود به سرقت اطلاعات بانکی 2 هزار و 800 نفر ازکاربران و برداشت مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال از حساب آنها با همدستی همسر، مادر و فرد دیگری اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: فردی که به اطلاعات بانکی ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از کاربران در ثبت نام لاتاری یکی از کشورها دسترسی پیدا کرده و مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از آن‌ها برداشت کرده بود توسط پلیس فتای اصفهان دستگیر شد.

 سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه حساب بانکی آنها به‌صورت اینترنتی برداشت شده، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس Police فتای اصفهان قرار گرفت. وی افزود: افراد شاکی برای شرکت و ثبت‌نام در لاتاری یکی از کشورها وارد سایتی شده بودند و مبلغ ثبت نام را بهوی افزود: افراد شاکی برای شرکت و ثبت‌نام در لاتاری یکی از کشورها وارد سایتی شده بودند و مبلغ ثبت نام را به صورت اینترنتی پرداخت کرده بودند و چند روز پس از ثبت نام متوجه می‌شدند که حساب بانکی آنها به صورت اینترنتی برداشت شده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان ادامه داد: ماموران پلیس فتای اصفهان پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی در فضای مجازی و شناسایی سایت مذکور که یک سایت فیشینگ بود موفق شدند سازنده آن را که جوانی ۲۷ ساله و ساکن یکی از استان‌های کشور بود شناسایی و با نیابت قضائی دستگیر کنند.

وی بیان کرد: فرد دستگیر شده در اعترافات خود به سرقت Stealing اطلاعات بانکی ۲ هزار و ۸۰۰ نفر ازکاربران و برداشت مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از حساب آنها با همدستی همسر، مادر و فرد دیگری اعتراف کرد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه تاکنون در رابطه با این پرونده ۱۵ شاکی وجود دارد، گفت: این پرونده به منظور روشن شدن دیگر ابعاد آن در حال بررسی است و افرادی که به این شیوه از آنان کلاهبرداری Fraud شده می‌توانند با مراجعه به پلیس فتای اصفهان یا تماس با شماره تلفن ۰۳۱۲۱۸۴۳۵۵ شکایت خود را اعلام و پیگیری کنند.

وی در توصیه‌ای به کاربران اظهار داشت: برخی تبلیغات مانند ثبت‌نام لاتاری و دیگر قرعه کشی‌ها ترفندی از طرف کلاهبرداران فضای مجازی است که لازم است مردم هوشیار باشند و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.