تاریخ: 11:04 :: 2019/03/02
برجام۲ به روایت حاج قاسم سلیمانی/ نگاهی به ۴ سخنرانی اخیر فرمانده نیروی قدس

دشمنان به برجام اول اکتفا نکردند و بر انجام برجام دوم اصرار دارند و منظور از برجام دوم این نیست که ما از منطقه برویم بلکه ممکن است در منطقه برای ما نقشی هم تعیین کنند، اما آن‌ها می‌خواهند طی فرآیند برجام دوم حرارت جریان‌های اسلامی را در منطقه بخشکانند.

سرلشکر قاسم سلیمانیفرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران طی روزهای اخیر، همچون همیشه مواضع و سخنرانی‌های دشمن شکن و مقتدرانه‌ای داشته است.

سخنرانی حاج قاسم در یادواره هزار و ۷۴۷ شهید شهرستان بابل
سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی بعد از ظهر روز پنجشنبه دوم اسفند، در یادواره هزار و ۷۴۷ شهید شهرستان بابل که در مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه در مسیر خدمت به اسلام و جمهوری اسلامی قرار دارم خداوند را شکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم و سال‌های بعدی هم به کوری چشم دشمنان جشن می‌گیریم، افزود: امام راحل زمانی که خطر وهابیت و اسلام آمریکایی را مطرح می‌کنند مصداق آن را هم بیان کردند که در جهان امروز وهابیت یک موضوع مهم است و ریشه تاریخی دارد چون عامل تفرقه در منطقه و عامل خون‌ریزی در جهان تفکر وهابیت است.

خطر تفکر وهابیت در منطقه مشاهده می‌شود
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه وهابیون تلاش زیادی کردند که چهره اسلام را تخریب و چهره پیامبر گرامی اسلام را تحریف کنند و امروز به خوبی خطر تفکر وهابیت در منطقه مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی تنها نظامی است که بر پایه اسلامی اداره می‌شود و اگر رژیم صهیونیستی جرأت نمی‌کند به ما حمله کند به خاطر پایه محکم حزب‌الله و حماس در منطقه است هیچ اقدامی و تصمیمی در  به منصه ظهور نمی‌رسد که منافع ملی ایران در آن مد نظر قرار گرفته باشد.

وی با اعلام اینکه برخی افراد ندانسته اقدامات نظام را تفکیک می‌کنند اما تاریخ اقدامات اثرگذار نظام را قضاوت می‌کند، ادامه داد: منافع ملی در تمام تصمیمات الویت دارد.

انفجار بیش از ۳ هزار مسجد توسط داعش
سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز بهترین و برجسته‌ترین دوستان ما حاکمان عراق هستند و عراق از دشمنی به دوستی با ایران تبدیل شده است که این تاثیر انقلاب و رهبری دینی در کشور است، تصریح کرد: وهابیت دارای ریشه یهودیت است و به اسم داعش دو کشور مسلمان را در منطقه نابود کردند و صدها هزار انسان بی‌گناه کشته شدند و بیش از ۳ هزار مسجد منفجر شده است.

قدرت توأم با اقتدار از افتخارات جمهوری اسلامی است
وی با اعلام اینکه قدرت توأم با اقتدار از افتخارات جمهوری اسلامی است، گفت: برخی از کشورها ثروت دارند اما قدرت ندارند و ترامپ به آل‌سعود می‌گوید اگر حمایت‌های ما نباشد شما دوام نمی‌آورید و ائتلاف‌های پولی عربستان در منطقه به شکست منجر شده است و حماس آنها را شکست داده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه برجام منطقه‌ای برای چیست؟ با این برجام می‌خواهند روح و تحرک ایران اسلامی را بخشکانند، ادامه داد: اگر برجام دومی را هم انجام دهیم برجام‌های بعدی را پیاده می‌کنند و می‌خواهد کشور را از درون بی‌هویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم همه آحاد مردم این نظام را دوست دارند، گفت: نظام جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه در داخل برای خود قدرت دارد در جهان نیز اقتدار دارد که این اقتدار پولی نیست، اقتدار برای عربستان نیست که با پول بتواند به‌دست بیاورد.

نگرانی بابت مقابله با دشمنان نداریم
سردار سلیمانی با اعلام اینکه حادثه زاهدان خیلی دردناک بود و خیلی شهید تقدیم کردیم اما نکته نگرانی ما در صحنه مقابله با دشمن نیست، اظهار کرد: پاسداران در داخل اتوبوس نشسته و بی‌گناه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: ما تصور می‌کردیم پاکستان، ایران را عمق استراتژی خود قرار داده وعمق استراتژی پاکستان، جمهوری اسلامی است.پیوسته به پاکستان توصیه کردیم که در منطقه به شما کمک می‌کنیم اما سوال من از دولت پاکستان این است که به کجا می‌روید؟ این تذهبون؟ در مرز تمامی همسایه‌های خود ناامنی ایجاد کرده‌اید و آیا همسایه دیگری هم دارید که بخواهید ناامنی ایجاد کنید؟

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: شما که بمب اتم دارید آیا نمی‌توانید یک گروه چند صد نفره تروریستی در منطقه را نابود کنید؟ مردم خود شما در عملیات‌های مختلف تروریستی چه میزان کشته شده‌اند؟ ما از شما تسلیت نمی‌خواهیم، چه تسلیتی دارید به ملت ایران می‌خواهید بگویید؟

وی ادامه داد: به مردم پاکستان عرض می‌کنم در داخل پاکستان نفوذ پول سعودی صورت گرفته است و می‌خواهند با این اقدامات پاکستان را نابود کنند.

ارتش پاکستان نباید اجازه دهد
وی اظهار کرد: ارتش پاکستان نباید اجازه دهد که چند میلیارد دلار پول یک آدم‌کش سعودی چند نفر مسلمان را در داخل یک اتوبوس زنده زنده بسوزاند و عملیات‌های تروریستی دیگری را در منطقه ایجاد کند، از دولت پاکستان می‌پرسم چه چیزی برای پاکستان مانده است؟.

سردار سلیمانی ادامه داد: هشدار می‌دهم ایران را آزمایش نکنید و هر کسی ایران را آزموده پاسخ محکم آن را گرفته است، ما از باب دوستی با پاکستان صحبت می‌کنیم و می‌گوییم نگذارید مرز‌های شما موجب ناامنی در کشور‌های همسایه شود، هر کسی این نقشه را برای پاکستان کشیده هدفش انشقاق پاکستان است، حتما جمهوری اسلامی انتقام خون شهدای خود را از مزدورانی که دست به این اقدام زده‌اند در هر نقطه از جهان خواهد گرفت، ما این گروه خبیث را در هر نقطه‌ای از جهان بیابیم تنبیه می‌کنیم و ما اجازه نمی‌دهیم خون جوانان ما در داخل کشور به سادگی پاک شود.

وی با بیان اینکه نقش برگزاری یادواره‌های شهدا در جامعه ما بسیار مهم و ارزشی است، افزود: نسل جوان طعم شیرین دوران جنگ تحمیلی را نچشیده است، اما با برگزاری یادواره‌های شهدا می‌توان این روحیه را در جوانان ایجاد کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: ایثار و شهادت مفاهیم بسیار بلندی هستند که همه جوامع بشری نسبت به آن اهتمام دارند و نمی‌توان پذیرفت در جوامع بشری در جایی وجود داشته باشد که به جایگاه و فرهنگ ایثار و شهادت کم‌توجهی شود.

سلیمانی فرهنگ ایثار و شهادت را از ناب‌ترین فرهنگ‌ها دانست و اضافه کرد: در اسلام جوهر جهاد و شهادت و از خودگذشتگی تفاوتش با جا‌های دیگر، هوشمندانه، هدفمند و مقدس است.

وی با اشاره به دفاع جانانه مردم مازندران در دفاع از حریم اهل بیت، گفت: یکی از دوستان می‌گفت: بعد از حادثه خان‌طومان حدود ۱۰۰ هزار نفر از مازندران برای دفاع از حریم اهل‌بیت ثبت نام کردند که همه این‌ها هوشمندانه، با هدف و مقدس ثبت‌نام کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه آن تاثیر بسیار مثبت بر فرهنگ اخلاقی و ملی دارد، خاطرنشان کرد: شهید در بالاترین وجه فرهنگ‌سازی می‌کند و هیچ وجهی اثرگذارتر از شهید نیست، چون شهید به بهترین وجه این اقدام را انجام داده است و بهترین تاثیر را در نهادینه کردن یک فرهنگ در جامعه دارد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه حادثه کربلا در بین تمامی حوادث ماندگارتر و بالاترین اثرگذاری را دارد، چون جامع‌ترین عمل است و عمل شهید نیز جامع‌ترین و اثرگذارترین نفوذ را در جامعه دارد، بیان کرد: فرهنگ شهادت موجب می‌شود افراد یک جامعه برای اهداف الهی و ملی خود حاضر به جانفشانی و حضور در صحنه‌های خطر کنند و این فلسفه ارزشمند پاسداشت شهدا است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دفاع مادر است، چون ویژگی‌های آن در جامعه بسیار کارساز است، افزود: دفاع مقدس آمد در کارکرد انقلاب فرهنگ فاسد قبل از انقلاب را نابود و فرهنگ ایثار و اسلام را در جامعه پایه‌گذاری کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه دفاع مقدس سیره‌ای برای هر دفاعی که نابرابر باشد است و با این نوع دفاع می‌توان از ملت و میهن خود دفاع عزت‌مندانه کرد، ادامه داد: دفاع مقدس الگویی برای ملت‌های مستضعف و برای مقابله با ظالمین جهانی است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود امروز شاهد دفاع از حرم اهل بیت نبودیم، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی برای اتکای کشور‌های جهان به اسلام شده است و با تفکر اسلامی می‌توان فرهنگ حقیقی پیروز اسلام را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مازندران مملو از قهرمان و پهلوان است و این استان در بحث دفاع مقدس لشکری قهرمان با نام لشکر ۲۵ کربلا دارد و در دفاع از حرم قهرمانان بسیاری تقدیم کرد، افزود: مازندران جایگاه بالایی در علم و تولید علمی دارد که عالمان بسیاری از این دیار به اسلام و ملت‌های جهان خدمت می‌کنند.

مجاهدت شطرنج‌باز مازندرانی
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: یک نوجوانی در این استان قهرمانی خود را فدای دفاع از ارزش‌ها کرد که مقابل نماینده رژیم صهیونیستی حاضر نشد و این پرچم ارزشمندی برای استان مازندران است و کارش کمتر از مجاهدان در میدان مین نیست.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شهید فضیلتش در قبل از شهادت است که به این جایگاه می‌رسد، عنوان کرد: ما دارای دو دشمن درونی و بیرونی هستیم و جوانان دوران دفاع مقدس قبل از شهادت دشمن درونی خود را شکست دادند و سپس دشمن بیرونی را ناکام گذاشتند.

وی با بیان اینکه ماندن در بالای قله مهم است و شهید جهاد خود را انجام داد و ما تا زمانی که زنده هستیم در حال آزمایش هستیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر پیام مهمی را ارائه کردند که توصیه‌های جامع و ارزشمندی داشته‌اند.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: در گذشته درس وصیت‌نامه امام در دانشگاه‌ها به‌صورت داوطلبانه بود اما بعید می‌دانم در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری درسی در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.

تربیت نخبگان براساس فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری صورت گیرد
سردار سلیمانی با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه ما که بزرگان بسیاری در آن بودند و پایه تدریس باید فکر و آرمان امام باشد اما این غایب است و فرمایشات مقام معظم رهبری هم در آن به خوبی پرداخته نشده است، گفت: باید در تربیت نخبگان علمی در دانشگاه و حوزه‌های علمیه به فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری توجه شود.

ناهماهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری منجر به عدم حضور ظریف در ملاقات بشار اسد و متعاقبا گلایه‌مندی ایشان شده است/ ذوق‌زدگی دشمنان تاثیری بر اراده نظام در جبهه مقاومت ندارد
در پی اعلام استعفای محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه و برخی اظهارنظر‌ها پیرامون آن، سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در واکنش به این موضوع گفت: حتما آقای ظریف مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و طی مدت مسئولیت در وزارت امور خارجه کشورمان همواره مورد حمایت و تائید مقامات عالیرتبه نظام، بویژه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بوده و هستند.

وی افزود: ایشان برای تامین منافع ملی کشور پیوسته اقدامات ارزشمندی را در سطوح گوناگون انجام داده و در مسیر مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و ملت ایران نیز همراهی لازم را داشته اند.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به عدم حضور آقای دکتر ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در ملاقات اخیر رئیس جمهور محترم کشور سوریه با رئیس جمهور محترم کشورمان نیز خاطرنشان کرد: در جریان سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران و ملاقات وی با آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم، برخی ناهماهنگی‌ها در نهاد ریاست جمهوری که مطرح هم شده، منجر به عدم حضور وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات و متعاقبا گلایه مندی ایشان شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه تاکید کرد: قرائن نشان می‌دهد هیچگونه تعمدی برای عدم حضور آقای دکتر ظریف در این ملاقات نبوده است و باید تاکید کنم ایشان بعنوان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران مسئول اصلی در حوزه سیاست خارجی کشور هستند.

سرلشکر سلیمانی در پایان با اشاره به ذوق زدگی ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران از این اتفاق گفت: این ذوق زدگی و سوارشدن بر موج اتفاقی که ناشی از سهل انگاری اداری است هیچ تاثیری بر اراده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد اهداف و منافع ملی و نیز پیروزی درخشان جبهه مقاومت اسلامی نخواهد گذاشت و ملت با عظمت ما تحت زعامت و هدایت-های مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی) مسیرآینده روشن و تمدن ساز انقلاب و صیانت از امنیت و منافع ملی خود را با وحدت و جدیت دنبال خواهد کرد.

سخنرانی حاج قاسم در ر همایش رسالت‌های حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی
سرلشکر قاسم سلیمانی شامگاه چهارشنبه ۸ اسفند در همایش رسالت‌های حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی که با حضور اساتید و نخبگان حوزه علمیه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار داشت: من در مسائل سیاسی به طرف کسی نمی‌روم و خط من خط رهبری است و آن‌هایی که می‌گویند ما پیرو خط امام و رهبری هستیم باید بدانند که این دو از یکدیگر جدا نیستند.

وی افزود: کسانی که مدعی خط امام هستند بدانند حمایت از خط امام همان مسیری است که رهبر معظم انقلاب ترسیم می‌کنند و ما باید از آن تبعیت کنیم و خط ایشان خط امام راحل است.

فرمانده سپاه قدس بیان داشت: اگر می‌بینیم دشمنان به برجام اکتفا نمی‌کنند و بر آن اصرار دارند آن است که می‌خواهند از خیزش انقلاب جلوگیری کنند.

هدف دشمنان از تحمیل برجام دوم
وی اظهار داشت: دشمنان به برجام اول اکتفا نکردند و بر انجام برجام دوم اصرار دارند و منظور از برجام دوم این نیست که ما از منطقه برویم بلکه ممکن است در منطقه برای ما نقشی هم تعیین کنند، اما آن‌ها می‌خواهند طی فرآیند برجام دوم حرارت جریان‌های اسلامی را در منطقه بخشکانند.

سلیمانی افزود آنان که بر انجام برجام دوم اصرار دارند می‌خواهند ریشه اسلام ناب را که خطر بزرگی برای آنان به شمار می‌رود در منطقه از بین ببرند.

وی افزود: امروز اگر کسی تصور کند که بخواهد برجام دوم را انجام دهد هر چند که با رهبری‌های داعیانه مقام معظم رهبری صورت نمی‌پذیرد، اما آن‌ها اهداف بالاتر از آن را دنبال می‌کنند.

داعش خطرناک‌ترین حادثه هزار سال اخیر تاریخ اسلام
فرمانده سپاه قدس، داعش را خطرناک‌ترین حادثه هزار سال اخیر تاریخ اسلام برشمرد و افزود: آن‌ها با ۴ هزار انتحاری در عراق فعالیت کردند و باعث ایجاد و رعب و وحشت در یک ملت شدند که این امر خطرناک‌ترین کار ممکن است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و تأثیرات آن بر مذهب و انسان را باید به درستی شناخت، گفت: امام خمینی (ره) اسلام ناب را تبیین فرمودند: و اسلام نبوی را تجدید بنا کردند که این اسلام قرن‌ها در غربت بود.

سلیمانی افزود: امام راحل بین اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی تفاوت قائل شدند و مشخصات هر یک از این دو و خطرات آن را برای ما روشن نمودند.

عالم حوزوی نباید در زمینه مسائل انقلاب و نظام اسلامی بی‌تفاوت باشد
وی بیان داشت: اگر کسی بخواهد در حوزه علمیه جایگاهی داشته باشد باید دارای شأنیتی باشد وگرنه نمی‌تواند در عالم از اسلام ناب دفاع کند و یک عالم حوزوی نباید در زمینه مسائل انقلاب و نظام اسلامی بی‌تفاوت باشد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه امام راحل یک دهه تلاش کرد تا نظام اسلامی در کشور استقرار یابد، افزود: مقام معظم رهبری نیز سه دهه این مسیر را با قوت ادامه دادند.

وی با بیان ضرورت توجه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به موضوع نظام اسلامی و انقلاب، با انتقاد از کم‌کاری‌ها در این بخش به خصوص در دانشگاه بیان داشت: در دوره‌ای که من دانشجو بودم غیر از وصیت‌نامه امام راحل که آن هم اختیاری بود چیز دیگری در این زمینه وجود نداشت در حالی که نظریات غربی‌ها در علوم انسانی تدریس می‌شد، اما از ایده‌ها و نظریات انقلاب اسلامی که توانست دنیا را تکان دهد خبری نبود.

سلیمانی با بیان اینکه امروز بین اسلام و نظام ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، گفت: در برجی که من دیده بانی می‌کنم، می‌بینم که اگر این نظام از دست برود همه چیز را تارومار می‌کنند و کشور ایرانی باقی نخواهد ماند و دشمنان به گونه‌ای عمل می‌کنند که ما حتی ایران زمان شاه با همه فسادش را هم نخواهیم داشت.

وی با اشاره به مبارزات جبهه‌های مقاومت اسلامی در منطقه به ویژه در فلسطین بیان داشت: در سال ۷۲ فلسطین توانست ظرف ۴۸ ساعت ارتش رژیم صهیونیستی را وادار به تسلیم کند که این امر نشأت گرفته از تأثیرات انقلاب اسلامی در منطقه بوده است و امروز فلسطین به نقطه‌ای رسیده است که از شمال به جنوب می‌تواند تقاطع آتش برپا کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه زمانی که حماس از لبنان خارج شد بسیاری ما را شماتت کردند که چرا این همه سرمایه‌گذاری در فلسطین کردید، افزود: باید در جواب این سؤال گفت که سرمایه گذاری‌های ما در نهایت منجر به افزایش اقتدار و قدرت ملی ما شده است.

منافع ملی انقلاب در اولویت است
وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی هر اقدامی که در جهان و در منطقه انجام می‌دهد منافع ملی او در اولویت است و این توصیه پیوسته مقام معظم رهبری است، اما متأسفانه این موضوع برای مردم تبیین نشده است و به همین دلیل درباره ایران دو تصویر، ایران اسلامی و ایران است.

سلیمانی بیان داشت: مهم‌ترین هنر امام راحل این بود که اسلام را به پشتوانه نظام آورد و همین امر می‌تواند دلیل انسجام ما باشد و در دعوای سیاسی نباید اجازه داده شود که حقایق انقلاب اسلامی کتمان شود.

وی عنوان کرد: اگر در برابر رژیمی مانند رژیم صهیونیستی دو مؤلفه قدرت از جمله حزب الله لبنان و جریان اسلامی فلسطین را نداشتیم وضع منطقه به گونه دیگر بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: هدف داعش ایجاد رعب در بین ملت‌های منطقه بود و امروز شاهدیم که سعودی‌ها هم اعتراف می‌کنند که ما بر اساس دستور و خواسته در تربیت تروریست‌های وهابی غرب عمل کردیم و هدف آن‌ها از ایجاد وهابیت نیز همین امر بوده است و آن‌ها امروز تلاش خود را در منطقه به کار می‌بندند تا رابطه با رژیم صهیونیستی را عادی کنند.

انقلاب اسلامی به ایران قدرت و اقتدار داد
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ایران قدرت و اقتدار داد، افزود: خیلی‌ها صاحب قدرت هستند، اما اقتدار ندارند و کشوری مانند سعودی که هزار میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد ترامپ به او می‌گوید که بدون ما یک هفته هم دوام نمی‌آورید و کشوری مثل ژاپن هم با وجود ثروت و قدرت و صنعت، اما اقتدار چندانی در دنیا ندارد.

سردار سلیمانی ادامه داد: امام راحل دستش خالی بود و در حالی که قدرت نداشت، اما اقتدار داشت و این اقتدار به واسطه اراده و فداکاری انسان‌ها بود.

وی با اشاره به دیدار اخیر بشار اسد با مقام معظم رهبری، بیان داشت: دیدید بشار اسد با چه ذوقی مانند فرزندی که از پدر خود دور افتاده است مقام معظم رهبری را با عشق در آغوش گرفت که این مسئله چیز کوچکی نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که سوریه نباید بشکند و نمی‌شکند و ما امروز شاهد محقق شدن این امر هستیم.

سخنرانی «حاج قاسم» در کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان
سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی روز پنجشنبه ۹ اسفند در اجلاسیه نهایی کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار داشت: خداوند را سپاسگزارم که در کنگره‌ای حضور دارم به یاد ۶۵۰۰ شهیدی که در بستر لشکر ۴۱ ثارالله جنگیدند و جاودانه شدند برگزار شده است.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران این کنگره عمیق به نیابت از همه مردم کرمان گفت: دست مقام معظم رهبری را به واسطه بیانات ارزشمندشان در طلیعه این کنگره می‌بوسم و برای ایشان طول عمر خواستارم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره اقدامات ارزشمندی انجام شده است بیان کرد: برنامه‌های ارزنده‌ای در این کنگره اجرا شد که قابل درس بود و ارزش پاسداشت شهدا به این کنگره‌هاست.

سرلشکر سلیمانی در ادامه با اشاره به اینکه علمای کرمان در صدر مجاهدت‌ها در قبل و بعد از انقلاب بودند، تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس اغلب علمای کرمان یا فرزندانشان در دفاع مقدس شرکت کردند و به شرف جانبازی نایل آمدند یا اغلب آن‌ها افتخار پدر شهید پیدا کردند.

وی با بیان اینکه کرمان در دفاع مقدس نقش بزرگی داشت، اضافه کرد: استان کرمان در دفاع مقدس دارای جمعیتی بیش از یک میلیون نفر بود که بالغ بر ۱۲۰ هزار رزمنده را به دفاع مقدس اعزام کرد و سهم کرمان سهم ارزنده‌ای به نسبت جمعیت در دفاع مقدس است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استان کرمان در ابعاد گوناگونی حتی در بحث دفاع از ولایت چه در دوره امام (ره) و چه در دوره امام خامنه‌ای کرمان در پیروی تأثیر تبلیغ این جایگاه نقش مهمی داشت، گفت: اولین منبری که بحث مرجعیت مقام معظم رهبری را در ابتدای رهبری اعلام کرد منبر کرمان بود.

وی با اشاره به اینکه تهدید دشمن برای مردم ایران به فرصت تبدیل شد، گفت: ملت ایران در دوران دفاع مقدس توانست بحران جنگ را به دو نتیجه ارزشمند تبدیل کند.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه در هر جامعه‌ای اگر کسی بخواهد فرهنگ یک جامعه نمایان و ماندگار شود باید در ارزش‌هایی که در فرهنگ آن جامعه اثرگذار بوده تاکید کند تصریح کرد: هیچ چیز به اندازه دفاع مقدس اثرگذاری بر جامعه را ندارد.

دفاع مقدس یک گنجینه تمام عیار
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک گنجینه تمام عیار است گفت: دلیل تاکید بر استمرار کنگره‌های دفاع مقدس، شهدا و راهیان نور این است که دفاع مقدس ویژگی‌هایی دارد که در دیگر آثار انقلاب به این جامعیت وجود ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه که انقلاب اسلامی موفق شد ساختار رژیم ستمشاهی را سرنگون کند افزود: آنچه که در تبدیل شدن جنگ تحمیلی به فرصت در کشور ما موثر بود و توانست در درون این جنگ نتیجه‌های مهمی در بعد فرهنگی به ظهور برساند، دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس در زدودن فرهنگ منحوس پهلوی بسیار موثر بود بیان کرد: امروز در سراسر کشور مزار‌های پرافتخار شهدا قرار دارد که در احیای ارزش‌های دینی بسیار موثر است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه دفاع، مقدس انقلابی در کنار انقلاب بود عنوان کرد: مظهر اساسی انقلاب فرهنگی دفاع مقدس بود و دفاع مقدس قدرت دین و اتکا به دین را نشان داد.

مدافعین حرم از دفاع مقدس درس گرفتند
وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس مدرسه شد گفت: مدافعین حرم از دفاع مقدس درس گرفتند و اگر دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس نبود بعید می‌دانم دفاع از حرم به این زیبایی انجام شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عطش دفاع مقدس وجود داشت که این غلیان روحی در جوانان ما ایجاد شد افزود: جوانان ما اصرار بر حضور در جمع مدافعان حرم را داشتند و دفاع از حرم، دفاع از انسانیت است.

وی با اشاره به اینکه شهید خود را از نعمت‌های مادی و معنوی محروم می‌کند برای آن چیزی که بر آن مقدم است بیان کرد: اینکه گفته می‌شود شهید قبل از شهادت و ریختن خونش به فیض شهادت رسیده بسیار تعبیر با ارزشی است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه شهید فارغ‌التحصیل می‌شود و زحمت‌هایی برای این فارغ‌التحصیلی می‌کشد افزود: این بیان ما به این دلیل است که علمای بزرگ ما بین علم به خدا و شهادت ربط دادند و معرفت شهید را بالاترین معرفت می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه شهدا خود را فراموش کردند و خدا را یاد کردند و شرط یاد کردن معنوی این است که انسان بنده خدا شود و خود را فراموش کند افزود: شهید هر دو جهاد را با هم انجام داد و پیروز شد.

روایت حاج قاسم از  شب عملیات والفجر هشت
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه در شب‌های عملیات به چشم خود دیدیم که تمام محاسبات ما به هم خورد، اما شهدا در عملیات والفجر هشت آرام آرام به سمت اروند رفتند بیان کرد: آن چهره‌ها دیدنی بود، شهدای ما چهره خندانی داشتند، از دشمن نترسیدند و در دل شب وارد رودخانه‌ای شدند و نهراسیدند.

وی با بیان اینکه فکر این کار هم التهاب و اضطراب دارد، اما من هیچ بی‌تابی و ترسی در شهدا ندیدم گفت: شهدا شوق به وصل با خدا داشتند، «نان دهی از بهر حق نانت دهند/جان دهی از بهر حق جانت دهند» و شهدا جان دادند و جاودانه شدند.

سرلشکر سلیمانی تاکید کرد: اگر امروز مردم با توجه به تمام مشکلاتی که دارند پای انقلاب ایستادند، مشکلات را از انقلاب و رهبری جدا کرده و با تمام وجود از انقلاب حفاظت می‌کنند به دلیل همین فداکاری‌های شهدا درگذشته بوده است؛ مردم ما امروز خود را مدیون شهدا می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه ما پیروز شدیم و در طول چهل سال انقلاب جز پیروزی چیزی کسب نکردیم افزود: در صحنه‌های مختلف انقلاب اگر چه خسارت‌های مادی دیدیم، اما پیروز واقعی میدان ما بودیم چرا که انقلاب ما تمام بحران‌ها را به فرصت تبدیل کرد و اگر این اتفاقات در هر جای دنیا بود آن نظام ساقط می‌شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه افکاری وجود دارد که دنبال تشکیک در بین مردم است و دانسته یا نادانسته به‌دنبال شبهه‌افکنی و تخریب نسبت اسلام و انقلاب هستند گفت: قابل اثبات است که آنچه که ایران را پیروز انقلاب کرد اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه تاکید امام و رهبری بر اسلامیت همین است که اگر تاسی به اسلام نباشد این پیروزی‌ها اتفاق نمی‌افتد گفت: در سطوح عالی نظام، امکان ندارد که تصمیمی اجرایی شود و منافع ایران در آن نباشد، چون اسلام در آن نقش دارد.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه کسانی که حرف از ملی‌گرایی می‌زنند بروند تحقیق کنند و ببینند که استراتژی دو کشور عراق و ایران قبل از انقلاب مقابله و رویارویی با هم بود و عراق یک دشمن برای کشور و ملت ما بود و به همین دلیل جنگ سنگینی علیه کشور ما اتفاق افتاد گفت: صدام توانست مردم عراق را با فشار و اعدام وادار به یک جنگ هشت ساله کند.

وی با عنوان اینکه این جنگ هزاران شهید برای ما داشت و میلیارد‌ها دلار خسارت به کشور ما وارد کرد گفت:، اما امروز در نگاه دو ملت، عراق از قلعه دشمنی با ایران به قلعه دوستی تبدیل شده و ملت عراق امروز یک دژ مستحکم برای دفاع از ملت ایران هستند.

قدرت اسلام در متحد کردن ملت‌های مسلمان
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه عراقی‌ها توانستند آمریکا و داعش را از کشورشان بیرون کنند که این مسئله یک منافع ملی برای ایران هم است افزود: این قدرت اسلام است که ملت‌های مسلمان متحد می‌شوند و بر دشمن هجوم می‌برند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب که شد جریان‌های اسلامی شکل گرفت تصریح کرد: اگر سدی مانند جریان‌های اسلامی در مقابل دشمن نبود، رژیم صهیونیستی و خون‌آشام صفت از هیچ کوششی برای دشمنی با ما درنگ نمی‌کرد و ما را آزاد نمی‌گذاشت.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه وجود قدرت ارزشمندی مانند حزب‌الله مانع دشمن و باعث اغلب پیروزی‌هاست، گفت: امروز توان تحمل دشمن در جنگ‌های علیه لبنان حتی به دو روز هم نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه چرا اینقدر اصرار بر برجام ۲ دارند، تصریح کرد: این برجام یک برجام سه ضلعی است که هدف اصلی آن خشکاندن جریان‌های اسلامی و هدف نهایی آن نابودی ایران است که به واسطه آن اسلام را نابود کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در حادثه تروریستی زاهدان دیدیم پسمانده‌های جریان وهابی یهودی چه عمل ناجوانمردانه‌ای انجام دادند عنوان کرد: تصور نکنید عدد آن‌ها خیلی بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ قدرتی به جز قدرت اسلام نمی‌توانست در مقابل دشمن بایستد افزود: در عراق فقط حدود ۴ هزار انتحاری داشتند و با تکبیر و الله اکبر انتحار می‌کردند.

جمهوری اسلامی توانست ایران را بیمه و قدرتمند کند
سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی توانست ایران را بیمه و قدرتمند کند و به ایران عزت ببخشد گفت: یکی از شاهکار‌های ایران بود که کشور ما را مهد اسلام و اسلام را پشتوانه ایران قرار داد و این راهکار بزرگ امام (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها این نکات را نادانسته تضعیف می‌کنند افزود: هیچ کشوری امروز به اندازه ایران در منطقه قدرت و اقتدار ندارد و عوامل قدرت ما زیاد هستند، اما به این نکته توجه داشته باشید که امام (ره) قدرت مادی نداشت، اما شاه یک کشور را مورد خطاب قرار می‌داد و هیچ هراسی نداشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مدرس در مقابل رضاخانی که سراسر قدرت بود هیچ نداشت، اما مدرس بود افزود: امروز همه می‌بینیم که ترامپ خطاب به عربستان گفت: اگر ما دو روز نباشیم شما هیچ ندارید و خطاب به اروپا گفت: اگر هزینه‌های ما را ندهید نمی‌توانیم از شما حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه خیلی کشور‌ها مال و پول دارند، اما کتوله‌های سیاسی هستند که در حقیقت هیچ چیز ندارند بیان کرد: اقتدار به چهار ویژگی بر می‌گردد و اگر کشوری این چهار ویژگی را داشته باشد می‌توان گفت: آن کشور اقتدار دارد.

سرلشکر سلیمانی با عنوان اینکه عامل اساسی در اقتدار ایران تمسک به اسلام و مذهب است گفت: دارا بودن رهبری حکیم از عوامل قدرت ایران است چرا که فهم و اراده و تقوای رهبر بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه ما در هر دو دوره امام (ره) و امام خامنه‌ای فضائل الهی را دیدیم که مهم‌ترین عامل اقتدار نظام است افزود: وجود انسان‌های فداکار و ایثارگر نیز یکی از عوامل اقتدار نظام ماست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دفاع فقط یک نیروی مسلح دولتی نیست گفت: اگر ملت پشتوانه ارتش قرار گرفت آن وقت آن ارتش کارش را به خوبی انجام می‌دهد.

وی عامل چهارم را ارعاب و ترساندن عنوان کرد و افزود: دشمن سعی می‌کند با لشکرکشی و ساز و کار‌های خود و اتحاد سازی‌های ناپایدار ترس ایجاد کند و تلاش می‌کند تا وابستگی ایجاد کند و این وابستگی برای اثرگذاری و فروپاشی است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه عربستان به دلیل اینکه در وضع خود ناپایدار است به آمریکا متصل شده و وابسته است گفت: اما باید بدانند که همین آمریکا وقتی منافعش را در خطر دید آن‌ها را نابود می‌کند.

۱۰ دلیل سرلشکر سلیمانی برای حتمی بودن شکست دشمن مقابل ایران اسلامی
وی با اشاره به اینکه آمریکا خیلی سعی کرد ملت ایران را به روش‌های مختلف بترساند، اما ملت نترسیدند و در سینه او فرو رفتند افزود: شکست دشمن در مقابل ما حتمی است و ۱۰ دلیل برای شکست دشمن دارم و یکی از دلایل شکست دشمن روحیه استکباری دشمن و تحقیر ملت‌هاست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در همه جا می‌بینیم که ترامپ ملت‌ها را تحقیر می‌کند، منابع کشور‌ها را می‌گیرد تصریح کرد: روحیه استکباری جزو ذات دشمن بوده و نادیده انگاشتن ملت‌ها و منافع کشور‌ها دلیل دوم شکست دشمن است.

وی با اشاره به اینکه در مصر انقلاب مردمی اسلامی اتفاق افتاد، اما آمریکایی‌ها آن را به شکست رساندند و رهبران اسلامی را به زندان انداختند گفت: سرمایه‌گذاری بر حکومت‌های نامشروع دلیل سوم شکست دشمن است.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه امروز خیلی از نظام‌هایی که در منطقه ما هستند نامشروع بوده و هیچ یک از اصول انسانی در آن‌ها رعایت نمی‌شود گفت: اما همین حکومت‌های استکباری دم از حقوق بشر هم می‌زنند.