ادعای مضحک و جدید سعودی‌ها
گروه: . / / / سیاسی
تاریخ: 14:36 :: 2018/03/27
ایران قصد داشت عادل جبیر را در واشنگتن ترور کند!

در تازه‌ترین ادعای سعودی‌ها علیه ایران، سفیر عربستان مدعی شد ایران قصد ترور عادل جبیر را داشته است.

در تازه ترین گزافه گویی مقامات سعودی علیه کشورمان، شاهزاده خالد بن سلمان، سفیر عربستان در آمریکا مدعی شد ایران قصد داشته عادل جبیر را در واشنگتن ترور کند.
به گزارش آفتاب نیوز، خالد بن سلمان در سلسله توییت‌هایی در حساب تویتری خود مدعی شد: تاریخ ایران پر از قتل و کشتار بوده و ایران چندین عملیات تروریستی در بوینس آیرس در سال ۱۹۹۴، انفجار برج‌های خبر در عربستان سال ۱۹۹۶ و انفجار‌های ریاض در سال ۲۰۰۳ را ساماندهی و اجرا کرده است.
وی در ادامه اظهارات بی اساس خود نوشت: ایران تلاش کرد تا وزیر خارجه (عربستان) را در واشنگتن ترور کند؛ همچنانکه ایران رفیق حریری، نخست وزیر لبنان و نیز مخالفان خود را در پایتخت‌های اروپایی ترورکرده و پول و تسلیحات برای گروه‌های تروریستی فراهم می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، وی همچنین مدعی شد ایران تمامی قوانین بین المللی را نقض می کند و پول و موشک برای شبه نظامی ها فراهم می‌کند.
ادعای جدید و مضحک سعودی‌ها: ایران قصد داشت عادل جبیر را در واشنگتن ترور کند! + عکس
گفتنی است پیشتر نیز چنین ادعاهایی از سوی مقامات عربستان مطرح شده بود که با واکنش صریح مقامات کشورمان روبرو شد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز پیشتر در واکنش به برخی اظهارات عادل جبیر در مؤسسه بروکنیگز آمریکا که ایران را به ترور دیپلمات های سعودی متهم کرده بود، با عاری از حقیقت خواندن آنها گفته بود عربستان خود منبع اصلی ترویج تروریسم و افراط گرایی و بی ثباتی در منطقه و جهان است.
منبع :باشگاه خبرنگاران