تاریخ: 9:38 :: 2019/01/09
صداقت مرحوم تختی باعث شد ماندگار شود

رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: درگذشته رسانه‌ها تلاش می‌کردند اثرات مثبت یک جریان را پوشش دهند، در حالی که این اتفاق در حال حاضر کاملا برعکس شده است.

غلامرضا تختی ملقب به «جهان‌پهلوان»، کشتی‌گیر ایرانی و در فرهنگ ورزشی ایران، به اعتقاد برخی نماد پهلوانی است. مردی که واژه‌های زیبای پهلوانی، جوانمردی، گذشت، دینداری، مردانگی و فداکاری، به نام او گره خورده است. مردی که در ادوار تاریخ همه از بزرگی‌اش حرف می‌زنند. در پنجاه و یکمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی، دیگربار یادی از او کردیم و با یکی از پیشکسوتان نامی کشتی کشورمان در مورد خصوصیات منحصر به فرد او به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا طالقانی، رئیس اسبق فدراسیون کشتی، درباره خصوصیات جهان پهلوان تختی در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: بنده فقط یک بار مرحوم تختی را دیدم ولی چون سال‌های زیادی را در کشتی فعالیت کردم تقریبا شناخت خوبی نسبت به همه دارم. درمورد جهان پهلوان تختی نیز تعریف‌های زیادی شنیدم.

وی ادامه داد: تختی هم مانند همه آدم‌های روزگار بوده، فقط در چند چیز جلوتر از سایرین بوده که باعث ماندگاری آن شده است. یکی از خصوصیات معروف آقای تختی این است که هیچ وقت نگاه از بالا به کسی نداشت. همیشه در کنار مردم بود. مردم‌داری تختی در حد هزار بود. هر زمان که مدال می‌گرفت به کسی فخر نمی‌فروخت. مقابل افراد زورگو ایستادگی می‌کرد. این موارد چیزهایی است که همه مردم دوست داشتند، دوست دارند و دوست خواهند داشت. معتقدم این مردم هستند که پهلوانان را انتخاب می‌کنند. بدون شک این مردم‌داری و صداقت مرحوم تختی بود که باعث شد در بین مردم ماندگار شود.

پهلوان نامی کشور در مورد کم‌‌رنگ شدن اخلاق پهلوانی در جامعه امروز اظهار کرد: چون دیگر این رفتارها خریدار ندارد. صداوسیمای ما چیزهای دیگری را نشان می‌دهد و این قبیل کارها را سیاه‌نمایی جلوه می‌دهد. درگذشته رسانه‌ها تلاش می‌کردند اثرات مثبت یک جریان را پوشش دهند در حالی که این اتفاق در حال حاضر کاملا برعکس شده است.