گروه: یادداشت
تاریخ: 14:36 :: 2018/12/30
انتشار دو کتاب محیط زیستی و «آوا در آینه»

دو کتاب محیط زیستی «کارآگاه‌بازی‌های یک سوسک کم‌حافظه» و «شهر نجارها» به همراه داستان بلند «آوا در آینه» منتشر شدند.

«کارآگاه‌بازی‌های یک سوسک کم‌حافظه» نوشته زهرا شاهی با تصویرگری فاطمه زمانه‌رو برای گروه سنی «ج» در ۱۲۰ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۸ هزار تومان توسط نشر نردبان منتشر شده است.

در یادداشت پشت جلد کتاب آمده‌ است: اشتباه نکنید. این داستانی درباره‌ی یک زاغ‌ِبور است. حتی اگر زاغ‌بور نداشته باشد. حتی اگر هیچ زاغ‌بوری وسط کتاب راه نرود، از بالایش پرواز نکند، نقطه‌های کتاب را به‌عنوان دانه برنچیند، و زیر هیچ صفحه‌ای چغلی نکند. گول نخورید! ممکن است اتفاقی بیفتند که فکر کنید این داستان درباره‌ زاغ‌بور نیست، ولی هست. قسم می‌خورم. لطفا حرف‌هایم را باور کنید.

همچنین کتاب «شهر نجارها» نوشته سمیرا آرامی با تصویرگری آمنه اربابون برای گروه سنی «ج» در ۵۶ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲ هزار تومان توسط همین نشر منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: روزگار طوری می‌گذشت که انگار از اهالی شهر ما خوشبخت‌تر و معروف‌تر در جهان وجود ندارد، اما همه خوب می‌دانستند که آن خوشبختی را مدیون چه کسی هستند. مردی که خود را خالق دنیای چوبی می‌دانست و نامش چوبان بود.

دیگر کتاب تازه منتشرشده در نشر نردبان، «آوا در آینه» نوشته فائزه دائمی است که در ۱۰ فصل و ۵۹ صفحه، با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۷۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است.

نوشته پشت جلد کتاب: هزارتا اما و اگر دیگر هم وجود دارد، از کجا که برنگردد توی چشم‌هایم نگاه نکند، بریده بریده و با زبان بی‌زبانی دستگیرم نکند که گیرم راست می‌گویی، کرم از خودت نبوده؟ یا بدتر از آن، با یک لبخند ژکوند نگوید که تو هم نزدی؟! بالاخره ما دخترهای پانزده‌ساله عاشق‌پیشه، فکر و خیال زیاد می‌کنیم. یک چشمک هم چاشنی کارش کند که عمو کامرانت هم که با آن قد بلند و شانه‌های پهن و شقیقه‌های جوگندمی جان می‌دهد برای فکر و خیال.