تاریخ: 11:29 :: 2018/12/24
خواستند یاعلی می‌مانم، نخواستند هم یاعلی می‌روم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: آمده‌ام دینم را به کشتی ادا کنم و خدمت به کشتی را وظیفه خودم می‌دانم.

غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان برای هدایت تیم ملی بزرگسالان، جانشین رسول خادم شد. حمید بنی‌تمیم سرپرست فدراسیون برای ادامه و انجام برنامه‌های نوجوانان، امیر توکلیان را جای غلامرضا محمدی، به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان معرفی کرد. با سرمربی جدید تیم ملی نوجوانان به گفتگو نشستیم که توکلیان  گفت:

* مدیون کشتی هستم. آمده‌ام دینم را به کشتی ادا کنم و خدمت به کشتی را وظیفه خودم می‌دانم.

* تا زمان تعیین تکلیف فدراسیون باتمام وجود کار می‌کنم. هیچ حرف و ادعایی هم ندارم. حتی اگر رئیس‌فدراسیون هم عوض شد، من برای ماندن یا رفتن مشکلی ندارم. برای خدمت به کشتی خواستند، یاعلی می‌مانم و اگر هم نخواستند، باز هم یاعلی می‌روم.

* ۷ سال مربی تیم‌های ملی بزرگسالان بودم. در المپیک، قهرمانی‌جهان، قهرمانی‌آسیا و… حضور داشتم و باید این تجربیاتم را منتقل می‌کردم. دِینِ کشتی گردنم بود و حالا این دِین را در تیم ملی نوجوانان ادا می‌کنم.

* بدون شک تیم ملی بزرگسالان ویترین فدراسیون است و رسانه‌ها هم بیشتر اخبار و مطالب آنجا را پیگیری می‌کنند، لذا اکثر مربیان تمایلی به کار با نوجوانان ندارند.

* این نوجوانان هم‌سن فرزندان خودم هستند و من آن‌ها را مثل بچه‌های خودم می‌دانم و تلاش می‌کنم هر چه در توان دارم به تیم ملی خدمت کنم.

* مدیر تیم‌های ملی پایه بودم و کنار این تیم‌ها در مسابقات قهرمانی‌جهان، قهرمانی‌آسیا، تورنمنت‌ها و اردو‌ها شرکت کرده و شناخت کافی از تیم‌های پایه دارم. اعتقاد قلبی من این است که هرقدر در این رده‌سنی سرمایه‌گذاری کنیم، می‌توانیم فوندانسیون خوبی ببندیم تا تیم‌های‌ملی جوانان، امید و بزرگسالان به خوبی تغذیه شوند و از این سرمایه‌گذاری استفاده کرده و بهره‌مند شوند.

* هرچند اکثر مدال‌آوران نوجوانان از تیم رفته و به جوانان پیوسته‌اند، اما افتخار می‌کنم با همین بچه‌های توانمند و مستعد کار کنم.

* مخالف وزن کم کردن نوجوانان هستم و حاضر نمی‌شوم تیمم به هر قیمتی نتیجه بگیرد.

* آینده کشتی و پشتوانه‌های ما همین‌ها هستند و نباید آن‌ها را با وزن کم کردن‌های نابجا، تخریب و تضعیف کنیم.