تاریخ: 10:56 :: 2018/12/15
شلیک گلوله به خبرنگار العالم حین گزارش زنده تلویزیونی در غزه

اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه خبری العالم، با شلیک مستقیم نظامیان اشغالگر صهیونیست، هنگام ارتباط زنده تلویزیونی مجروح شد.

اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه خبری العالم، براثر شلیک نظامیان اشغالگر صهیونیست در هنگام ارتباط زنده با شبکه مجروح شد، نظامیان صهیونیست سعی داشتند با هدف گرفتند تیم خبری العالم مانع از پوشش خبری تظاهرات بازگشت شوند.

بر اساس تصاویر زنده منتشر شده از شکبه خبری العالم، خبرنگار این شبکه در حالی که جلیقه مخصوص خبرنگاری بر تن داشت و به راحتی از سوی نظامیان صهیونیست قابل تشخیص بود هدف گلوله پلاستیکی قرار گرفت و زخمی شد.

راهپیمایی بازگشت روز جمعه — ۲۳ آذر ۹۷ — به درخواست گروه های فلسطینی در نوار غزه برگزار شده است.

اشغالگران صهیونیست پیش از این نیاز تیم های خبری و امدادی در نوار غزه را هدف قرار داده است.

اقدام نظامیان صهیونیست درحالی است که خبرنگاران حاضر در صحنه های درگیری و حتی جنگ از مصونیت بین المللی برخوردارند و نباید از سوی نظامیان مورد هدف قرار گیرند.

فلسطینی ها از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ به طور منظم در تظاهرات مسالمت آمیز که نزدیک دیوار حائل بین غزه و اراضی اشغال شده فلسطین در سال ۱۹۴۸ تجمع کرده و خواستار بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه خود و شکست محاصره غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی این تظاهرات را با توسل به خشونت و با تیراندازی مستقیم و استفاده از گازهای سمی و اشک آور سرکوب می کند؛ در این سلسله تظاهرات ۲۲۸ شهروند به شهادت رسیدند که از آن میان جنازه ۱۰ شهید بازداشت شده و در دفاتر وزارت بهداشت فلسطین به ثبت نرسیده است. ۲۲ هزار نفر نیز مجروح شدند که حال ۴۶۰ نفر از آنها وخیم است.