تاریخ: 10:05 :: 2018/12/11
کی‌روش بعد از جام ملت‌ها هم سرمربی ایران است

در قرارداد جدید کی‌روش بندی اضافه شده که بر‌اساس آن قرارداد او با فدراسیون فوتبال ایران در صورت رسیدن به نیمه نهایی جام ملت‌های 2019 تمدید خواهد شد

خولیو بولانیوس، مشاور رسانه‌‌ای فدراسیون فوتبال کلمبیا از دیدار چند تن از مسئولان این فدراسیون با کارلوس کی‌روش خبر داد و از سرمربی کنونی تیم ملی کشورمان به عنوان گزینه نخست برای جایگزینی پکرمن نام برد. این صحبت‌ها پیش از دیدار برگشت فینال کوپا لیبرتادورس مخابره‌ و اعلام شد چند تن از مسئولان فدراسیون فوتبال کلمبیا که برای دیدار برگشت لیبرتادورس بین ریورپلاته و بوکاجونیورز در اروپا هستند، از این فرصت استفاده کردند و با کارلوس کی‌روش سرمربی ۶۵ ساله تیم ملی ایران دیدار داشتند. هر‌چند که خبر مذاکره با مسئولان فدراسیون کلمبیا جدی‌تر از شایعات گذشته به نظر می‌رسد اما همچنان ادامه حضور در تیم ملی ایران، اصلی‌ترین هدف کی‌روش بعد از جام ملت‌هاست. سرمربی تیم ملی کشورمان چندی پیش در نشستی صمیمانه با نماینده‌های رسانه‌های گروهی صعود به پنجمین جام‌جهانی را رویای بزرگ خود توصیف کرد و مدعی شد تنها به خاطر این رویا به پیشنهادات مالی جالب‌توجه باشگاه‌ها پاسخ منفی داده است. رسیدن به پنجمین جام جهانی کی‌روش را به پرافتخارترین مربی جهان در رده ملی تبدیل خواهد کرد و مسلما برای رسیدن به این هدف ادامه حضور د‌ر تیم ملی ایران می‌تواند بهترین انتخاب ممکن برای این مربی باشد. کی‌روش به خوبی می‌داند که برای رسیدن به پنجمین جام‌جهانی، آسیا مسیری به مراتب راحت‌تر از آمریکای جنوبی خواهد بود. کی‌روش به خوبی می‌داند که در صورت حضور در تیم ملی کلمبیا برای رسیدن به جام جهانی قطر، در مقدماتی جام‌جهانی کار بسیار سختی دارد بخصوص این‌که در همان ابتدا باید کارش را در مقدماتی جام‌جهانی آغاز کند و فرصت چندانی برای پیاده کردن تفکرات خود در تیم جدیدش نخواهد داشت.

بند جدید قرارداد کی‌روش که با اصرار او به قرارداد جدیدش اضافه شد نیز گویای همین موضوع است که سرمربی پرتغالی کشورمان ایران را به عنوان خط شروع رسیدن به رویای پنجمین جام جهانی انتخاب کرده و دیگر گزینه‌ها در اولویت‌های بعدی او قرار گرفته‌اند. در قرارداد جدید کی‌روش بندی اضافه شده که بر‌اساس آن قرارداد او با فدراسیون فوتبال ایران در صورت رسیدن به نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ تمدید خواهد شد و او می‌تواند تا جام جهانی قطر به عنوان سرمربی به کارش در فوتبال ایران ادامه دهد. با توجه به شرایط موجود برنامه اصلی کی‌روش ادامه حضور در تیم ملی ایران است تا با این تیم بتواند برای پنجمین بار حضور در جام جهانی به عنوان مربی را تجربه و نام خود را در تاریخ فوتبال جهان جاودانه کند.

البته از سویی کی‌روش به عنوان یک مربی با‌تجربه به خوبی می‌داند که در جام ملت‌ها هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و او نتواند با تیم ملی ایران به جمع ۴ تیم برتر این رقابت‌ها راه یابد؛ اتفاقی که ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال ایران را تقریبا غیرممکن خواهد کرد و کی‌روش هم با در نظر گرفتن این احتمالات، پیشنهادات رسیده را بررسی می‌کند تا در صورت عدم نتیجه‌گیری در جام ملت‌ها بتواند برای ادامه حضور در عرصه ملی و رسیدن به پنجمین جام جهانی با تیمی غیر از ایران همچنان شانس خود را برای رسیدن به رویایش زنده نگه دارد. به این ترتیب به نظر می‌رسد حتی اگر مذاکرات کی‌روش با مسئولان فدراسیون فوتبال کلمبیا صحت هم داشته باشد، حضور در تیم ملی این کشور گزینه دوم این مربی پرتغالی است و او همچنان به تیم ملی ایران به عنوان انتخاب و گزینه اول خود نگاه می‌کند.