تاریخ: 16:20 :: 2018/12/06
فضای مؤسسات قرآنی جوان‌پسند باشد

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد لرستان گفت: فضای مؤسسات قرآنی جوان‌پسند باشد.

منصور احمدی در جلسه با مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت شهرستان الیگودرز که به‌ منظور بررسی مشکلات مؤسسات قرآنی تشکیل شد، اظهار کرد: در شش ماه گذشته برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی متعددی در سطح شهرستان توسط موسسات قرآنی انجام شده، اما آن‌چه باید به آن توجه کرد جذب جوانان به مؤسسات و انجام فعالیت‌های قرآنی است.

وی با بیان راه‌کارهایی برای تبلیغ فعالیت‌های قرآنی و روش جذب مخاطب، اظهار کرد: در اولین گام فضای موسسات باید مناسب و جوان‌پسند بوده و مؤسسات فضای شیک، مدرن و روزآمد داشته باشند.

احمدی ادامه داد: در گام بعدی باید دروس ارائه شده در موسسات با ذائقه جوانان مطابقت داشته باشد، لذا باید در طرح دروس میل جوانان مدنظر باشد و باید روی جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی تمرکز کنیم.

رییس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن تبیین برنامه‌های معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان لرستان پرداخت و گفت: در قالب برنامه‌های هفته قرآن و عترت لرستان نمایشگاه تخصصی کتاب و نرم‌افزار علوم قرآنی و معارف دینی در شهرستان الیگودرز برپا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اولویت‌هایی که در بین مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت شهرستان الیگودرز وجود دارد، در صورت تأمین منابع به برخی از مؤسسات قرآنی این شهرستان کمک خواهد شد.

احمدی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در رابطه با وصل مجدد بیمه فعالان قرآنی که بیمه آن‌ها قطع شده بود، از طریق این گروه، افزود: متأسفانه در حال حاضر امکان ثبت‌نام جدید فعالان قرآنی برای بیمه تأمین اجتماعی وجود ندارد.