تاریخ: 18:53 :: 2018/12/03
بیست و هفتمین اجلاسیه نماز برگزار می‌شود

نشست معاون فرهنگی ستاد نماز کشور و دبیر اجرایی اجلاسیه نماز از رئیس جمهور و وزرای علوم و آموزش و پرورش به عنوان سخنرانان اصلی بیست و هفتمین اجلاسیه نماز نام برد و گفت: اگرچه برنامه اصلی رئیس جمهور در روز چهارشنبه حضور در اجلاسیه است اما در مجموع به برکت اجلاسیه بیست و هفتم سفر استانی به سمنان نیز رنگ و بویی معنوی به خود گرفته است.

منصور سرگزی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان سمنان اظهار کرد: در اجلاسیه بیست و هفتم به صورت تخصصی به موانع و راهکارهای دعوت نسل جوان به نماز پرداخته می شود.

وی از حضور رئیس جمهور در اجلاسیه نماز امسال به عنوان یک اتفاق ویژه نام برد و افزود: این برای اولین بار است که رئیس جمهوری اسلامی در اجلاسیه سالانه نماز به ایراد سخنرانی می پردازد.

وی با تقدیر از دکتر روحانی برای حضور در اجلاسیه بیست و هفتم اضافه کرد: در حقیقت حضور در اجلاسیه، اصلی ترین عامل سفر رئیس جمهوری به استان است و این سفر رنگ و بوی نماز به خود گرفته است. در حقیقت بعد از قطعی شدن اجلاسیه دولت نیز تصمیم گرفت از این فرصت برای برخی برنامه های دیگر در استان بهره بگیرد.

سرگزی از استقبال بسیار خوب دانشگاهیان و فرهیختگان کشور از اجلاسیه نماز خبر داد و گفت: بالغ بر ۱۵۳۰ نفر از جامعه دانشگاهی و دانشجویی کشور آثار خود را به دبیرخانه اجلاسیه ارسال کردند.

وی با بیان اینکه اجلاسیه امسال صبح چهارشنبه با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی شروع می‌شود اظهار کرد: دکتر روحانی در نوبت صبح و وزرای آموزش و پرورش و وزیر علوم در نوبت بعدازظهر سخنرانی می‌کنند.

وی با تقدیر از عملکرد خوب مسوولان استان در همکاری با اجلاسیه نماز گفت: آموزش و پرورش استان نیز عملکرد و همراهی بسیار خوبی با اجلاسیه داشته و در بیش از ۱۰۰ مدرسه استان برنامه‌هایی با محوریت نماز پیش بینی کرده است.

معاون فرهنگی ستاد نماز کشوز در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر اجلاسیه های سالانه نماز در کشور گفت: در میزان اثرگذاری این اجلاسیه همین بس که به طور مثال در یکی از اجلاسیه‌ها که با محوریت مسجد برگزار شد، علاوه بر شکل گیری مجمع خیرین مسجدساز در طول یک سال بیش از ۳۰۰ مسجد در سراسر کشور ساخته شد.

وی از تسهیل در دسترسی افراد به فضاهای معنوی و نمازخانه‌ها به عنوان یکی از اهداف اجلاسیه نام برد و گفت: در همین راستا امسال در زمینه جانمایی نمازخانه‌های بین راهی، نمازخانه مدارس و…اقدامات اساسی در سطح استان و کشور صورت گرفت