خبری خوش برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار شد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی پیگیری شود، گفت: نظارت مجلس نظارت خوبی نیست .

امیر خجسته عصر روز گذشته در مجمع مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها با اشاره به اینکه امیدواریم این جلسه فتح بابی برای رفع بسیاری از مشکلات شهر‌ها و شوراها باشد، اظهار کرد: چهار سال به عنوان رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس فعال بودم و سعی کردم نسبت به ایجاد تحول در آن اقدام کنم زیرا این کمیسیون با وجود تخصصی‌ بودن فاقد برنامه بود و رها شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل این کمیسیون احیا شد، افزود: موضوع شوراها بسیار مفصل است زیرا هشت اصل قانون اساسی در رابطه با شورای شهر روستا تدوین شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه تاکید امام(ره) بر احیای شورای شهر و روستاها بود، ادامه داد: متأسفانه شوراهای شهر و روستا جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند در حالی که یک پارلمان محلی و مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی پارلمان ملی و شورای شهر پارلمان محلی است، افزود: این پارلمان محلی باید به معنای واقعی جایگاه خود را پیدا کند.

خجسته با اشاره به اینکه در دوره مجلس قبل طرح مدیریت جامع شهری به نتیجه خوبی رسید و اکنون انتظار می‌رود که عملی شود، افزود: اصل ۸۵ قانون اساسی در رابطه با این طرح در صحن علنی مجلس رأی نیاورد که یک خسرانی برای شوراها بود.

وی با تاکید بر اینکه در رابطه با مدیریت یکپارچه شهری تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان باید زیر نظر شهرداری و شورا باشند، بیان کرد: در رابطه با درآمد پایدار، کمیسیون مشترک از سال گذشته تشکیل شد که این کمیسیون درآمد پایدار را پیش‌بینی و عملی خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس یادآور شد: از طرف دولت لایحه‌ای در رابطه با درآمد پایدار به مجلس آورده شده که در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس به عنوان یک طرح تصویب خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها از قبل در کمیسیون شوراها تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری را پیگیر بودند که در دو ماه گذشته منتج به نتیجه شد و قرار شد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی پیگیری شود.

خجسته در پایان سخنانش تاکید کرد: معتقدم نظارت مجلس نظارت خوبی نیست که اگر خوب بود شرایط کشور اکنون این گونه نبود.