تاریخ: 10:46 :: 2018/11/26
حمل‌ونقل هوایی موثرترین ابزار برای خروج از رکود اقتصادی است

مرتضی بانک در نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات کشور هر دو سال یکبار انجام می‌شود برگزاری نمایشگاه هوایی است.

وی با یادآوری برگزاری ۸ دوره نمایشگاه هوایی طی ۱۶ سال اخیر، افزود: از حمل و نقل به عنوان موتور توسعه کشورها یاد می شود. در این میان حمل‌ونقل هوایی به دلیل سرعت بالا، فناوری و… اثار اقتصادی مستقیم و غیرمستقیمی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.وی بیان کرد: حمل‌ونقل هوایی فرصت‌ها و نواوری‌ها را به همدیگر متصل می کند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد اظهار کرد: دسترسی به سریع در کنار استعدادها، فضای کسب و کار و کیفیت زندگی از مولفه‌های اصلی جذابیت اقتصادی و جزو حیاتی صنایع مدرن برای جابجایی سریع کالا‌های ارزشمند است.

بانک افزود: صنعت حمل‌ونقل هوایی از دهه ۶۰ میلادی در حالیکه تولید ناخالص داخلی در سطح جهانی ۵ برابر شده، تقاضای فزاینده برای حمل و نقل هوایی مسافر و بار، سرمایه‌گذاری و…. آثار این صنعت را ۳۰ برابر کرده است.

وی تصریح کرد: رشد ترافیک هوایی به طور مستمر نه تنها از رکود اقتصادی آسیب ندیده بلکه صنعت حمل‌ونقل هوایی در برابر رکودها مقاومت کرده و حتی به‌عنوان یکی از موثرترین ابزارهای برای به رکودهای اقتصادی محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که این نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: حمل و نقل هوایی سالانه حدود ۴٫۴ میلیارد نفر مسافر و ۶۲ میلیون تن بار به ارزش ۶۸۰۰ میلیارد دلار  را جابجا می کند.

معاون رئیسجمهوری اظهار کرد: همچنین ۳۵ درصد تجارت جهای از طریق ۴۳ میلیون پرواز توسط حدود ۳۲ هزار فروند هواپیما انجام می‌شود.